Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Handel

VIII FRSiH: Strategie w handlu detalicznym. Specjalizacja i lokalność – biznes wraca do korzeni (relacja)

Strona 4 z 4

  • Źródło dlahandlu.pl

Autor: www.dlahandlu.pl
Data: 09-11-2015, 10:57

Przedstawiciele sieci handlowych zostali zapytani przez Edytę Kochlewską, która prowadziła debatę, o lokalizacje swoich placówek i obszary w których chcą się rozwijać. 

- Mamy sklepy w małych miastach, ale też w dużych aglomeracjach np. posiadamy 60 supermarketów w Krakowie. W każdym miejscu, nawet mniejszym miasteczku, widzimy trend żywności premium i eko. My stosujemy te tendencje w odpowiednich proporcjach. Ogromne znaczenie mają natomiast produkty świeże i znane marki. Rośnie świadomość konsumencka, ludzie chcą wyższej jakości, ale generalnie najwięcej sprzedaje się produktów sygnowanych znaną marką – mówił Wojciech Kruszewski.

Sieć Piotr i Paweł od trzech tygodni testuje swój nowy koncept w miejscowości liczącej jedynie 7 tys. mieszkańców. Jest to placówka z innym pozycjonowaniem asortymentowym, niż pozostałe sklepy z logiem Piotr i Paweł. – Chcemy sprawdzić czy tego typu mniejsze miejscowości zaakceptują nasz brand – wyjaśnił wiceprezes sieci Piotr  Paweł. 

Podczas panelu poruszono również kwestię rozwoju dyskontów na polskim rynku. Zdaniem Roberta Krzaka tego typu sklepy dotykają sufitu rozwojowego. Widać jest zmniejszony rozwój ilościowy, a dyskonty zmieniają się w supermarkety. 

- Format dyskontu się „przeżył” – podkreślił panelista i dodał, że np. w Hiszpanii nie dopuszczono do rozwoju dyskontów, a w Niemczech ich udział w rynku spadł o 2.5 proc.

Wiceprezes sieci Piotr i Paweł dodał również, że jakiekolwiek dyskusje o lojalności klientów są bezcelowe, ponieważ to sieci powinny być lojalne wobec klienta, a nie odwrotnie. To sklepy mają się dostosować wobec klienta, a programy lojalnościowe wiele nie pomagają w zdobyciu ich lojalności.

Uczestnicy debaty podjęli również temat rozwoju przez internet i dochodowości tego kanału sprzedaży.

- E-commerce  jest to ciężki biznes, ale należy próbować nowych rozwiązań. Młodzi ludzie na pewno będą kupować przez internet nawet najświeższe towary jak mięso czy warzywa i owoce. Nie mam co do tego wątpliwości – podkreśliła Małgorzata Moska. 

Robert Krzak jest trochę bardziej sceptyczny wobec technologicznych nowinek w zakresie sprzedaży żywności przez internet. Wiceprezes przyznał, że kiedy kilka lat temu sieć uruchomiła na poznańskim przystanku wirtualny sklep nie zaobserwowano zainteresowania ze strony mieszkańców. Jego zdaniem takie inicjatywy mogą cieszyć się większym zainteresowaniem np. w Warszawie, gdzie ludzie chętniej kupują w sieci. Wiceprezes sieci powiedział, że największe obroty sklep interntowy Piotr i Paweł generuje w stolicy, w związku z czym w przyszłym roku firma zamierza otworzyć nowy magazyn o powierzchni prawie 5 tys. mkw. dedykowany obsłudze tego rynku.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

rynek handlu detalicznego w Polsce RSS ALERT    /    sieci franczyzowe RSS ALERT    /    FRSiH2015 RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.231.229.89
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.