Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Visa Europe: Środa najlepszym dniem na spokojne zakupy

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 31-03-2009, 22:16

Środa jest dla Polaków najlepszym dniem tygodnia na dokonywanie zakupów. Respondenci odpowiadają zgodnie, że w tym dniu najrzadziej kupują artykuły spożywcze i ubrania w centrach handlowych, supermarketach i sklepach - a to właśnie kolejki są najbardziej powszechnym źródłem irytacji podczas zakupów.

Dla zakupów spożywczych, najspokojniejszym okresem okazuje się wieczór, kiedy do sklepów udaje się zazwyczaj zaledwie 7% Polaków. Natomiast w Wielkiej Brytanii, najlepszy moment na zakupy spożywcze to pora lunchu, gdy kupuje raptem 5% ankietowanych. Zarówno dla Polaków, jak i Brytyjczyków, najspokojniejszym okresem na zakupy ubraniowe jest wieczór, gdy w sklepach jest jedynie 7% respondentów - wynika z międzynarodowego badania ICM Research Agency na zlecenie Visa Europe.

Badania wykazały również, że coraz bardziej się śpieszymy, zaś mężczyźni są bardziej niecierpliwi niż kobiety. Dla niemal połowy polskich mężczyzn (49%), kolejki wywołują największą irytację podczas zakupów, podczas gdy wśród kobiet dotyczy to 43% badanych. Na odwrót jest wśród brytyjskich konsumentów, gdzie kobiety łatwiej tracą cierpliwość z powodu kolejek niż mężczyźni (49% wobec 41%).

Co ciekawe, ponad połowa polskich mężczyzn (53%) na zakupy odzieżowe wybiera się w towarzystwie swojej partnerki. Jedynie co czwarty (25%) samodzielnie kupuje ubrania, natomiast aż co ósmy mężczyzna (12%) całkowicie zostawia partnerce sprawy swoich zakupów. W porównaniu, wśród brytyjskich mężczyzn jedynie co dwunasty (8%) ceduje kupowanie odzieży na partnerkę. Brytyjki wybierają towarzystwo innej kobiety przy zakupie odzieży niemal równie często, jak Polki (22% i 20%). A 38% kobiet na zakupy odzieżowe najchętniej wybiera się samotnie. Zaledwie 1% brytyjskich kobiet chciałoby dokonywać zakupów z mężczyzną, natomiast w Polsce chęć wspólnych zakupów odzieżowych wyraziło tylko 3% kobiet.

Wyniki badań obalają mit, że w Polsce to głównie kobiety robią zakupy spożywcze. Okazuje się, że proporcje są bardzo zbliżone, zarówno wśród osób robiących takie zakupy codziennie (32% mężczyzn i 36% kobiet), jak i tych, co odwiedzają sklepy spożywcze 2-3 razy w tygodniu (32% mężczyzn i 31% kobiet). Zaskakiwać może fakt, że aż co szósty badany (16%) robi takie zakupy jedynie raz w tygodniu. Ulubionym miejscem zakupów spożywczych są sklepy osiedlowe (56% odpowiedzi). Na centra handlowe wskazuje niemal dwukrotnie mniej respondentów (30%).

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 133) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH