Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Visa: Rośnie liczba transakcji kartami zbliżeniowymi

  • dlahandlu.pl
  • Autor: dlahandlu.pl
  • Data: 27-03-2014, 12:35

Kartami zbliżeniowymi Visa dokonano w 2013 roku w Polsce 159 mln transakcji, wobec 46,6 mln takich transakcji w 2012 r. Polska jest w Europie krajem o największej liczbie i wartości transakcji zbliżeniowych Visa. Średnia wartość zakupu opłacanego kartą zbliżeniową w Polsce w 2013 r. wyniosła 23,4 zł, co odpowiada niewielkiemu zakupowi w supermarkecie.

W ubiegłym roku wartość transakcji zbliżeniowych osiągnęła 944 mln euro, z czego 118 mln euro zostało wydane w grudniu 2013 r." - powiedziała Sandra Alzetta, dyrektor wykonawczy Visa Europe.

W 2013 r. o 56 proc. zwiększyła się w Polsce liczba terminali płatniczych umożliwiających płatności zbliżeniowe. Całkowita liczba terminali przyjmujących płatności zbliżeniowe Visa przekroczyła na koniec ubiegłego roku 163 tys., dzięki czemu Polska utrzymała w Europie status kraju o największym nasyceniu terminalami zbliżeniowymi w stosunku do liczby wszystkich zainstalowanych terminali (ponad 50 proc.).

Terminale akceptujące płatności zbliżeniowe Visa są instalowane u detalistów działających w większości sektorów, gdzie dokonujemy codziennych zakupów - od małych sklepów osiedlowych po sieci hipermarketów. Wśród ogólnopolskich sieci super- i hipermarketów, gdzie można w ten sposób zapłacić, znajdują się m.in. Auchan, Carrefour, Kaufland, E.Leclerc, Lidl, Real, Żabka, Tesco oraz takie sieci jak: coffeeheaven, McDonald's, Empik, Rossmann, BP, Shell, IKEA. Do tego grona dołączyła ostatnio sieć stacji PKN Orlen.

Dane Visa Europe na koniec 2013 r. wskazują również na szybki wzrost - o 43 proc. w porównaniu z grudniem 2012 r. - liczby kart zbliżeniowych Visa w obiegu w Polsce. W grudniu ubiegłego roku było ich już 11,5 mln, a w całej Europie - 80,6 mln (wzrost o 58% w stosunku do 2012 r.). Karty zbliżeniowe Visa oferowane są w Polsce przez prawie wszystkie banki wydające karty płatnicze Visa.

W całej Europie średnia wartość zakupu w ub. roku to 9,18 euro (ponad 36 zł).

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Adam 03-04-2014, 22:23:
szkoda, ze na żądanie klienta nie można limitu 50zl zwiekszyc, bo jak tu placic zblizeniowo na stacji paliw. Albo chociaż zblizeniowo i pin.
  • ID Block 27-03-2014, 16:30:
Transakcje zbliżeniowe można już w przypadku niektórych banków wyłączyć, ale równocześnie płaci w ten sposób coraz więcej osób! Pamiętajcie, żeby dbać o swoje karty, o kradzież danych nie trudno!

Zobacz wszystkie komentarze (2)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 928) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.