Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

W 2008 r. Makarony Polskie na wejście do sieci handlowych wydały ponad 1 mln zł

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 17-05-2009, 18:20
 W 2008 r. Makarony Polskie na wejście do sieci handlowych wydały ponad 1 mln zł

W porównaniu z dobrym I kw. 2009 r., rok 2008 nie był dla spółki najlepszy, firma zamknęła go stratą 1,36 mln zł. Jednym z powodów były milionowe wydatki Grupy poniesione na wejście z produktami, takimi jak makarony Sorenti czy dania gotowe pod marką Stoczek do sieci Real, Auchan i Kaufland.

- W ubiegłym roku udało się wejść do kilku sieci handlowych, w związku z tym ponieśliśmy dość duże koszty finansowe. Szacujemy, że na tego typu inwestycje sięgnęły ponad miliona zł - mówi Paweł Nowakowski, prezes spółki Makarony Polskie.

- Środki finansowe zostały przeznaczone na konkretne działania związane ze wsparciem sprzedaży naszych produktów we wspomnianych sieciach. Detalistom zależy, na tym wsparciu, ponieważ dzięki niemu produkty generują większy obrót, a to powoduje, że opłaca się je sprzedawać - dodaje prezes.

Prezes spodziewa się szybkich efektów sprzedażowych, jakie przyniesie obecność produktów Grupy w nowych sieciach. - Obecnie wzrost sprzedaży w kanale nowoczesnym jest najszybszy. Wynika to przede wszystkim z tego, że kanał nowoczesny zyskuje na znaczeniu i w tej chwili odpowiada już za połowę sprzedaży kategorii produktów, które wytwarzamy - wyjaśnia Nowakowski. Prezes spodziewa się, że przychody ze sprzedaży produktów markowych wzrosną w tym roku powyżej 30 proc.

- Nie do każdej sieci wchodzimy z całym port folio naszych produktów. W Tesco mamy tylko makarony Sorenti, a na półkach sieci Kaufland i Auchan są wszystkie - wyjaśnia Paweł Nowakowski. - Z Carrefourem zaczęliśmy współpracować w tym roku: najpierw z hipermarketami, a już wkrótce nasze wyroby wejdą do supermarketów.

Obecnie firma pracuje nad poszerzeniem oferty w sieciach, z którymi rozpoczęła współpracę. - Każde wejście to nowe produkty i nowe wydatki. Każdy nowowprowadzony produkt musi się przyjąć. W ciągu pierwszych sześciu miesięcy współpracy osiągamy znaczne wzrosty. Średnia z 3 pierwszych miesięcy i średnia z kolejnych 3 miesięcy to może być od 50 do 100 proc. wzrostu - podsumowuje prezes Nowakowski.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (9)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Ekspert 24-05-2009, 19:14:
Tak! To prawdziwy makaronowy geniusz !
  • Zenobia 24-05-2009, 14:27:
On jest taki śliczny !
  • Sieci Hahdlowe 22-05-2009, 17:40:
Dajcie nam więcej takich mądrali !

Zobacz wszystkie komentarze (9)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (26 487) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH