Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

W 2009 r. sieci handlowe będą zwiększać wydatki na reklamę

  • Autor: Rzeczpospolita
  • Data: 26-01-2009, 08:54
W 2009 r. sieci handlowe będą zwiększać wydatki na reklamę

Twarda walka o klienta. W ub.r. 20 największych firm z branży wydało na reklamę 750 mln zł, ten może być jeszcze lepszy - informuje Rzeczppspolita.

Jak wynika z cennikowych danych firmy Expert Monitor, w 2008 r. 20 liderów branży handlowej wydało na marketing 743,8 mln zł wobec 651,3 mln zł w 2007 r. Wszystko wskazuje na to, że w tym roku kwota wzrośnie, bo w czasie spowolnienia gospodarczego firmy muszą jeszcze ostrzej walczyć o klientów.

Handel odpowiada za co najmniej 10 proc. rynku reklamowego w Polsce, którego wartość w ub.r. - według prognoz domu mediowego ZenithOptimedia - wyniosła 7,8 mld zł. Dane Expert Monitor nie uwzględniają wydatków handlowców na outdoor, a jak podaje Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej tylko po trzech kwartałach ub.r. wyniosły one niemal 70 mln zł. W dodatku żadna firma nie bada rynku gazetek reklamowych, które wydaje większość sieci. W skrzynkach pocztowych czy gazetach rocznie umieszczanych jest kilkaset milionów sztuk takich publikacji. - To nadal jeden z najważniejszych nośników w naszych działaniach marketingowych - mówi Maria Cieślikowska, rzecznik Carrefoura.

Mimo informacji o nadciągającym kryzysie firmy handlowe prawdopodobnie nie zmniejszą wydatków. Co więcej, jeśli spadek popytu obserwowany np. w Wielkiej Brytanii czy Irlandii nastąpi także u nas, walka o klienta jeszcze się zaostrzy. W ubiegłym roku zmalały wydatki reklamowe zaledwie co czwartej sieci z 20 badanych. Budżety zmniejszyły Ikea, Nomi, Żabka, Auchan i Praktiker.

W czołówce jest także sieć Tesco - w ub.r. wydała na reklamę 57,5 mln zł. W tym roku - przynajmniej na razie - także nie spodziewa się gwałtownych zmian swojej polityki. - Dopiero tworzymy budżet marketingowy, nasz rok finansowy kończy się bowiem w lutym. W tej chwili nie zmniejszamy wydatków na ten cel - mówi Przemysław Skory, rzecznik Tesco. Podobnie sytuację ocenia francuski Carrefour - firma nie planuje redukcji tegorocznego budżetu. Co więcej, sama chce zarabiać na reklamach - inwestuje w POS TV, czyli monitory stojące w sklepach, na których emitowane są reklamy. - Działają w 40 największych hipermarketach naszej sieci. Od momentu ich uruchomienia zainteresowanie tym nośnikiem jest ogromne - dodaje Maria Cieślikowska.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (5)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Martęs 18-06-2009, 10:24:
Gazetki wcale nie trafiaja do kosza, ludzie je czytaja, tylko czesto trafiaja do nie wlasciwych osob, a do wlasciwych nie. Na promomaniak.pl sa gazetki reklamowe, wygodnie sie je oglada.
A reklamy ... niektore poprostu nie sa trafione, akuratnie Tesco cesto trafia choc sporo wydaje wiec prawdopodobienstwo sie zwieksza, Tesco lubi kreowac sie na dobroczynce ludu :P
  • konsument 29-01-2009, 10:16:
Sieci wydają nie swoje pieniądze, to dostawcy muszą płacić za śmieszne i bezskuteczne reklamy np. w gazetkach, które trafiają od razu do kosza.....
  • kierowca 27-01-2009, 12:42:
Drżyjcie dostawcy

Zobacz wszystkie komentarze (5)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 138) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH