REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

W 2010 roku Lekkerland zwiększył obroty i zyski

  • Autor: pr/portalspozywczy.pl
  • Data: 28-04-2011, 12:13
W 2010 roku Lekkerland zwiększył obroty i zyski

W 2010 roku grupa dystrybucyjna Lekkerland zwiększyła swoje obroty w Europie o 200 mln euro, podnosząc je do 12,2 mld euro. Polski oddział koncernu osiągnął przychody ze sprzedaży w wysokości 815 mln euro w porównaniu do 674 mln euro w 2009 roku, co stanowi roczny wzrost o 20,9 proc.

REKLAMA

- Do tak znaczącego wzrostu sprzedaży w 2010 roku przyczynił się w szczególności nasz segment produktów tytoniowych oraz segment stacji benzynowych. Nawet nie uwzględniając różnic walutowych, spółka Lekkerland Polska odnotowała wzrost o 11,9 procent - mówi Sylwester Maćkowiak, prezes zarządu Lekkerland Polska S.A.

Aby dalej wzmocnić swoją obsługę klientów, Lekkerland Polska wdrożył system Pick-by-Voice, już z powodzeniem działający w pozostałych państwach, w których funkcjonuje Lekkerland. System ten umożliwia kompletację zamówień drogą elektroniczną przy użyciu techniki głosowej, dodatkowo optymalizując procesy dostawy. Z 6 magazynów w produkty zaopatrywanych jest 12.900 punktów. Lekkerland Polska zatrudnia 479 pracowników.

- Jesteśmy bardzo zadowoleni z takiego rozwoju - powiedział Christian Berner, dyrektor generalny Lekkerland AG & Co. KG. W 2010 roku zysk brutto wzrósł o 18,5 procent, do 64 mln euro. Wartość ta uwzględnia pozycje nadzwyczajne wynoszące około 10 mln euro. Specjalizująca się w produktach convenience firma dostarcza klientom w dziewięciu krajach europejskich produkty tytoniowe, spożywcze/niespożywcze oraz usługę e-va.

W Niemczech Grupa Lekkerland odnotowała stabilny wzrost - w stosunku do roku poprzedniego obroty w wysokości 6,659 mld euro utrzymały się na prawie niezmienionym poziomie. Grupa zrealizowała w Niemczech prawie 54 proc. całkowitych obrotów, chociaż rosnące restrykcje prawne w zakresie sprzedaży tytoniu i alkoholu oraz przedłużone godziny otwarcia sklepów detalicznych utrudniały tam działalność gospodarczą. W segmencie obejmującym pozostałe państwa Europy Zachodniej udało się zwiększyć obroty o 3,6 procent, do 4,495 mld euro, a segment Europy Wschodniej odnotował wzrost obrotów o 10,9 procent, do 1,046 mld euro.

Jeżeli chodzi o asortyment, w 2010 roku w zakresie produktów tytoniowych zanotowano zyski. Asortyment produktów spożywczych/niespożywczych oraz prowizje z tytułu usługi elektronicznej e-va oraz pozostałych produktów utrzymały się na niezmienionym poziomie, podczas gdy znacznie wzrosła sprzedaż produktów świeżych. Ta kategoria produktów prezentowała największy wzrost w roku 2010. - Trend ten bardzo dobrze odzwierciedla wzrost zainteresowania klientów tą kategorią produktów convenience - wyjaśnia dyrektor generalny Christian Berner.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (11 924) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH