Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

W 2010r. Organic Farma Zdrowia osiągnęła przychód 22,65 mln zł

  • dlahandlu.pl
  • Autor: dlahandlu.pl
  • Data: 07-03-2011, 19:35
W 2010r. Organic Farma Zdrowia osiągnęła przychód 22,65 mln zł
Sławomir Chłoń, prezes Organic Farma Zdrowia

Organic Farma Zdrowia podała wyniki finansowe za czwarty kwartał 2010 roku. W tym czasie spółka osiągnęła przychody netto ze sprzedaży w wysokości 6,7 mln zł (5,8 mln zł w analogicznym okresie roku 2009). Strata ze sprzedaży wyniosła 289 tys. zł, a strata netto to 285 tys. zł.

Łącznie za cztery kwartały 2010 r. firma zanotowała przychody ze sprzedaży w wysokości 22,6 mln zł, a strata netto to 1,8 mln zł.

- Czwarty kwartał 2010 roku, z blisko 16 proc. wzrostem sprzedaży w stosunku do czwartego kwartału 2009 roku był potwierdzeniem słuszności przyjętej przez zarząd Organic Farma Zdrowia strategii dotyczącej wielopłaszczyznowych działań mających wpływać pozytywnie na znacznie szybszy wzrost od rynkowego szacowanego na około 3 proc. Cały rok 2010 został zamknięty rekordową kwotą sprzedaży na poziomie 22,65 mln złotych co stanowi 11,35 proc. wzrostu w stosunku do wyniku 2009 roku (16 proc. dla porównywalnej bazy delikatesów, uwzględniając zamknięcie dwóch nierentownych obiektów) - pisze zarząd firmy w komentarzu do wyników.

Według władz Organic Farmy Zdrowia, zdecydowanie przełomowym faktem w krótkiej historii firmy jest bardzo znacząca poprawa wyników finansowych. Strata brutto zmniejszyła się o 54,3 proc. a wynik EBITDA jest lepszy aż o 63,5 proc. To oznacza, że jest już kwestią krótkiego czasu kiedy spółka będzie mogła pochwalić się rentownością na poziomie EBITDA. Kapitały spółki wzrosły ponad 2-krotnie dzięki czemu zarząd może realizować z powodzeniem plan inwestycyjny polegający nie tylko na otwieraniu kolejnych delikatesów ale również na konsolidacji rynku w zakresie handlu żywnością ekologiczną i prozdrowotną.

Posiadane środki pieniężne pozwalają na terminowe regulowanie zobowiązań dzięki czemu możliwa jest poprawa marży oraz ciągłości zaopatrzenia i poprawy oferty produktowej co pozytywnie wpływa na dalszy wzrost sprzedaży w kolejnych okresach.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 744) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH