REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

W 2011 r. w Polsce pojawiło się 30 nowych sieci handlowych

  • Autor: JLLS/portalspozywczy.pl
  • Data: 14-12-2011, 11:26

Polski rynek handlowy zajmuje wiodącą pozycję w regionie CEE i SEE, przyciągając licznych zagranicznych inwestorów, deweloperów oraz najemców. Obecnie polski rynek handlowy oferuje 7,5 mln mkw. powierzchni handlowej zlokalizowanej w centrach handlowych, co stanowi 75 proc. całkowitej podaży w Polsce - wynika z raportu Jones Lang LaSalle - "Retail Barometer across CEE & SEE".

REKLAMA

Pozostałe 25 proc. przypada na inne formaty handlowe, tj. parki handlowe (9 proc.), centra wyprzedażowe (1 proc.) oraz wolnostojące obiekty handlowe (15%).

Aktywność deweloperska pozostaje w fazie intensywnego rozwoju. W chwili obecnej w trakcie budowy jest 670 tys. mkw. nowej powierzchni w centrach handlowych, które trafią na rynek w latach 2011-2013. W miastach głównych i średniej wielkości deweloperzy skupiają się zarówno na budowie nowych projektów, jak i rozbudowie już istniejących, dobrze prosperujących obiektów handlowych, w tym m.in. Galeria Echo w Kielcach (rozbudowany o 40 000 mkw.) oraz Silesia City Center w Katowicach (poszerzony o 19 tys. mkw.). Rozbudowy stanowią prawie 30 proc. nowej podaży w Polsce i firma spodziewa się, że ten trend będzie kontynuowany.

Wraz z dojrzewaniem rynków głównych, deweloperzy stopniowo odkrywają coraz mniejsze miasta (<200 tys. mieszkańców). Powstają liczne projekty o regionalnym zasięgu, np. City Centre w Rzeszowie (47 tys. mkw.), Galeria Narew w Łomży (46 tys. mkw.) oraz Toruń Plaza w Toruniu (43 tys. mkw.). Polska bez wątpienia jest atrakcyjnym rynkiem dla wielu zagranicznych marek planujących ekspansję w regionie.

Około 30 nowych sieci handlowych rozpoczęło działalność w Polsce w 2011 r. w tym wiele marek ze średniej półki cenowej (GAP, Lindex, Desigual, Dorothy Perkins, Toys "R" Us, Jula), ale także kilka marek luksusowych (Veroni, Rena Lange, Gucci, Bottega Veneta czy izraelska sieć odzieżowa Elie Tahari). LC Waikiki, American Eagle, F&F oraz Marc O'Polo również otworzą wkrótce swoje pierwsze sklepy. Silny popyt ze strony najemców oraz niskie wskaźniki pustostanów w dobrej jakości obiektach handlowych, dodatkowo poparte dobrą kondycją gospodarczą kraju, wskazują na dalszy potencjał rozwoju sektora handlowego w Polsce.

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • marteee 14-12-2011, 21:58:
Dorothy Perkins powróciła do Polski po przerwie. W 1999 r miała już sklep w Gliwicach w Tesco przy ul. Łabędzkiej.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (21 958) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH