REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

W 2013 r. rynek marek własnych w Polsce może osiągnąć wartość 47 mld zł

  • Autor: PMR/portalspozywczy.pl
  • Data: 12-10-2011, 12:31
W 2013 r. rynek marek własnych w Polsce może osiągnąć wartość 47 mld zł
Groszek w puszcze marki własnej sieci Carrefour

Według prognoz firmy PMR w 2013 r. wartość rynku marek własnych w Polsce sięgnie 46,7 mld zł, zaś dynamika wzrostu wyniesie 24 proc. w porównaniu z rokiem 2012. Oznacza to, że wartość rynku private label w naszym kraju ulegnie niemal podwojeniu w porównaniu z rokiem 2010.

REKLAMA

Według szacunków zawartych w najnowszym raporcie firmy PMR pt. „Marki własne detalistów w Polsce 2011. Analiza rynku i prognozy rozwoju na lata 2011-2013", wartość rynku marek własnych w Polsce wyniosła 2010 r. 24,6 mld zł, co oznacza wzrost o 17 proc. w porównaniu z rokiem 2009.

Zdaniem analityków PMR najbliższe trzy lata to czas gwałtownego przyspieszenia rozwoju rynku private label w Polsce. Jeszcze w tym roku rynek produktów sieciowych wzroście o 21 proc. do 29,9 mld zł, w 2012 r. będzie to 23 proc. wzrost do 36,8 mld zł, zaś w 2013 r. rynek produktów sieciowych osiągnie wartość 46,7 mld zł.

Wysoka dynamika rynku była efektem znaczącego wzrostu wartości sprzedaży w supermarketach i hipermarketach, który wyniósł odpowiednio po 20 proc.. W konsekwencji, oba formaty zanotowały wzrost udziałów w rynku. Intensywnie rozwijała się również sprzedaż poprzez dyskonty, aczkolwiek z dynamiką niższą niż w ubiegłym roku - 17 proc. Handel tradycyjny rósł w tempie dwucyfrowym, ale wciąż poniżej poziomu rynkowego.

Największy udział w sprzedaży marek własnych mają dyskonty - w 2010 roku przekroczył on 55 proc. i według naszych przewidywań będzie się systematycznie zwiększał w kolejnych latach. Za dynamicznym rozwojem sprzedaży private label w tym kanale stoi szybko rosnąca sieć sklepów dyskontowych. W 2010 roku w Polsce przybyło ponad 260 nowych placówek tego formatu, kilkadziesiąt więcej niż w poprzednim roku. Za największy wzrost odpowiada sieć Biedronka, która rośnie w tempie 150-200 sklepów rocznie, aczkolwiek w 2010 roku zanotowała wzrost sprzedaży niższy niż w ubiegłych latach. Poza tym, w dyskontach większość oferty stanowią produkty marek własnych - w przypadku niektórych sieci ich udział sięga niemal 90 proc. asortymentu.

Do rozwoju rynku marek własnych w 2010 roku niewątpliwie przyczyniło się wciąż odczuwalne spowolnienie gospodarcze, w wyniku którego polscy konsumenci, szukając oszczędności, częściej sięgali po produkty detalistów. Z uwagi na to, iż cena nadal jest kluczowym czynnikiem wyboru, produkty marek własnych, z reguły bardziej atrakcyjne cenowo od produktów markowych, wpisały się w potrzebę bardziej racjonalnych wydatków. Poza tym nastąpił wyraźny wzrost akceptacji marki własnej.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (12 742) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 780 284)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH