REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

W 2014 Grupa EM&F otworzy ok. 50 nowych sklepów

  • Autor: PAP
  • Data: 20-02-2014, 22:13

Grupa zakłada, że tegoroczne nakłady inwestycyjne będą niższe rok do roku i wyniosą 80-90 mln zł wobec 147 mln zł w 2013 roku. "Wstępny plan zakłada, że otworzymy w tym roku 15-20 placówek Empiku, 15-20 sklepów Smyk i 10 szkół językowych, czyli łącznie około 50 nowych placówek" - powiedział Jacek Bagiński, członek zarządu NFI EMF.

REKLAMA

"Całkowite nakłady inwestycyjne na otwarcia, ale i na rozbudowę internetu wyniosą 80-90 mln zł" - dodał.

Na koniec grudnia 2013 r. łączna powierzchnia handlowo-usługowa Grupy EM&F wynosiła 351.614 m kw. i liczyła 647 placówek, z czego 118 placówek (o powierzchni 42.930 m kw.) należało do segmentu moda. Z pominięciem tych placówek, sieć handlowo-usługowa Grupy EM&F, w trakcie IV kwartału zwiększyła się o 16 placówek netto.

Rozwój sieci nastąpił w Grupie Smyk (gdzie otworzono 10 salonów, z czego 8 w Polsce), a także w grupie Empik, gdzie również otworzono 10 salonów (głównie mniejszych placówek o powierzchni około 250 m kw każda).

Przychody netto z działalności kontynuowanej za 2013 rok wyniosły w grupie 3.037 mln zł i wzrosły o 2 proc. rdr. Do wzrostu przychodów przyczyniła się głównie Grupa Smyk, a w szczególności spółki Smyk w Polsce i na Ukrainie.

W IV kwartale 2013 r. przychody ze sprzedaży LFL Grupy EM&F spadły o 0,4 proc. rdr, a w całym 2013 roku wzrosły o 2,3 proc. W ubiegłym roku wzrost sprzedaży LFL w grupie Smyk wyniósł 4,2 proc., a w szkołach językowych 6,6 proc. Sprzedaż porównywalna w Empiku spadła w IV kwartale o 6,8 proc., a w całym 2013 roku o 1,6 proc.

"W tym roku w Empiku chcielibyśmy utrzymać sprzedaż LFL na poziomie porównywalnym rok do roku. Zakładamy, że w Smyku sprzedaż LFL wzrośnie o 3-5 proc." - powiedział Bagiński.

Poinformował, że w sieci Empik spółka chce w tym roku zahamować spadek przychodów i kontynuować poprawę rentowności poprzez zwiększenie sprzedaży produktów wysokomarżowych, np. dekoracyjnych, lifestylowych. W grupie Smyk w Niemczech planowana jest poprawa miksu produktowego i rozwój sprzedaży internetowej.

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (23 587) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH