Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Handel

W 2017 r. statystyczny konsument miesięcznie robił zakupy w 4 różnych sieciach handlowych

Polacy są mało lojalnymi klientami i nie chcą się do konkretnych sieci za mocno przywiązywać. Z raportu firmy Market Side wynika, że w 2017 r. statystyczny dorosły konsument miesięcznie robił zakupy w czterech różnych sieciach handlowych, gdy w 2012 r. było to 2,5 sieci. Na bardzo podzielonym rynku jest jednak grupa mocnych liderów - podaje Rzeczpospolita.

W 2017 r. statystyczny konsument miesięcznie robił zakupy w 4 różnych sieciach handlowych
Fot. shutterstock

Autor: Rzeczpospolita
Data: 15-01-2018, 09:42

Wygrywa Biedronka, w jej sklepach w ciągu miesiąca zakupy robi aż 85 proc. Polaków. Dominację firmy widać też po właśnie ogłoszonych wstępnych wynikach finansowych za ubiegły rok.

W 2017 r. sprzedaż Biedronki wyniosła niemal 11,1 mld euro. W tej walucie oznacza to wzrost o 13,4 proc., bez wahań kursowych o 10,4 proc. Bez wyników nowych sklepów – w 2017 r. przybyło ich ponad 100 – obroty wzrosły o 8,6 proc. Sieć zakończyła rok z ponad 2,8 tys. placówek.

Na podium znalazły się jeszcze Lidl i Kaufland, należące do niemieckiej grupy Schwarz. Najwyżej notowana sieć z polskim kapitałem to Społem, w której 15 proc. badanych zrobiło w ciągu miesiąca przynajmniej jedne zakupy.

Czytaj więcej w Rzeczpospolitej.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

sieci handlowe RSS ALERT    /    Biedronka RSS ALERT    /    Lidl RSS ALERT    /    Kaufland RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.203.28.212
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.