REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

W 2018 Lidl będzie największą siecią w Europie Zachodniej

  • Autor: Planet Retail
  • Data: 17-06-2014, 09:32
W 2018 Lidl będzie największą siecią w Europie Zachodniej
Lidl wkrótce będzie siłą numer jeden w krajach Europy Zachodniej

Grupa Schwartz, do której należy Lidl, w 2018 roku stanie się największym graczem na rynku spożywczych sieci handlowych w Europie Zachodniej. Według prognoz, właściciel Lidla będzie wówczas generował sprzedaż na poziomie 80 mld euro, dzięki czemu prześcignie Carrefoura - wynika z raportu Western European Trends opublikowanego przez Planet Retail.

REKLAMA

W krajach Europy Zachodniej format dyskontowy rozwija się w bardzo szybkim tempie. Nowe dyskonty są otwierane przy głównych ulicach miast, oferują coraz więcej brandowych produktów, a także zwiększają swoją ofertę w zakresie świeżej żywności.

Planet Retail prognozuje, że sektor dyskontowy w Europie Zachodniej będzie rósł do 2018 w tempie co najmniej 4 proc. rocznie, a sama Grupa Schwarz na poziomie niemal 5 proc. rocznie. W międzyczasie spodziewa się, że hipermarkety będą rozwijać się w tempie wolniejszym niż 2 proc. rocznie.

Raport Western European Trends prognozuje także szybki wzrost sektora convenience, szczególnie we Francji i w Wielkiej Brytanii.

KOMENTARZE: (3)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Kubanek 18-06-2014, 10:27:
Nie tylko rząd. Także klienci, także przedsiębiorcy, którzy nie potrafią się zebrać do kupy, zawiazać jakiejś grupy kapitałowo-handlowej, kooperatywy czy czegoś innego i wzorem takiej sieci jak Lidl czy Jeronimo Martins, kupować wielkie ilości produktów, pod marką własną i sprzedawać z wielkim zyskiem. Przecież te 2 sieci (Lidl i JM) mają takie marże na produktach, że zarabiają nawet więcej niż ci, co sprzedają produkty markowe. Kwestia organizacji - logistyki, wyboru produktów, itd. Model handlu, który serwują nam po dziś dzień polscy handlowcy nie ma racji bytu, gdyż jest nieefektywny. Uczmy się od Szwajcarów, Austriaków, Holenderów, Włochów czy nawet Brytyjczyków, jak konkurować z dyskontami. Dużo marki własnej w asortymencie wcale nie oznacza ubogiego wyboru, wręcz przeciwnie, można to zmieniać, co tydzień, dodając coraz to nowe produkty do oferty.
Jeronimo Martins i Lidl odniosły taki sukces, bo poszły dobrą ścieżką, zamiast zwalać na innych, trzeba się nauczyć działać podobnie i tyle.
  • cdn 18-06-2014, 09:54:
ale kto pozwala Stonce na taką inwazję na Polskę? czy ten skorumpowany rząd? niedługo nie będzie nic poza stonką!
  • Kubanek 17-06-2014, 14:28:
A u nas w kraju wszyscy psioczą na Jeronimo Martins. Od dawna uważam, że o wiele większym zagrożeniem dla polskiego i nie tylko, handlu jest ta sieć. Różnica jest tylko taka taka, że Schwarz, póki co, nie wchodzi na wieś i do małych miast, więc nie sieje aż takiego spustoszenia.

Zobacz wszystkie komentarze (3)

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (28 819) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH