Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

W 2019 r. branżę detaliczną zdominuje 5 trendów technologicznych

Zdaniem ekspertów DataArt globalnej firmy konsultingowej w sektorze technologicznym, przyszły rok będzie stał pod znakiem pięciu trendów technologicznych w branży detalicznej.

W 2019 r. branżę detaliczną zdominuje 5 trendów technologicznych
Fot. shutterstock

- Wysoko konkurencyjny rynek wymusił na sprzedawcach z branży detalicznej wprowadzenie licznych innowacji technologicznych. W efekcie proces cyfrowej transformacji stał się jednym z najbardziej zaawansowanych w porównaniu do innych sektorów gospodarki. Impulsem do dalszych zmian są przede wszystkim klienci, którzy oczekują tanich i wysoko spersonalizowanych usług we wszystkich kanałach – w mobile, www, w sklepie stacjonarnym i wszystkich innych miejscach, do których mają dostęp. Oczekiwania konsumentów wybiegają także poza zakres działań sprzedawcy i dotyczą dostawy. Obecnie wymogiem staje się bezpłatna przesyłka, zrealizowana w ciągu 12 godzin lub krócej – uważają eksperci DataArt.

1. Wszystkie oczy zwrócone na handel głosowy

Po raz pierwszy w historii sprzedaży detalicznej, głos – a nie obraz, będzie reprezentował rozwój sektora. Obsługa głosowa zautomatyzuje handel udowadniając, że klienci są na nią gotowi bardziej niż wydawałoby się to sprzedawcom. Dotyczy to zarówno zakupów artykułów gospodarstwa domowego, jak i kosmetyków, lekarst lub artykułów spożywczych. Światowi giganci, tacy jak Amazon, Google, Apple lub Microsoft podkreślają, że badania nad rozpoznawaniem dźwięku i mowy są ważniejsze niż rozpoznawaniem obrazu. Dlatego oczekujemy, że osobiści asystenci głosowi staną się zintegrowaną naszego życia w bardzo niedalekiej przyszłości.

2. Usługa nad marką

W zakupach online, jakość usługi jest obecnie silniejszym atutem niż siła marki. Znana nazwa
lub logo nie są już tak ważnym aktywem jak kiedyś. Nie wydaje się, żeby sytuacja w najbliższym
czasie miała się znacząco zmienić. E-detaliści będą więc rozwijać swoje strategie wokół
budowy lojalności klientów do usługi. Każdy technologiczny wysiłek, podjęty przez
sprzedawców, powinien być skoncentrowany wokół ułatwienia życia ich klientom. Biorąc pod
uwagę fakt, że klienci ciągle szukają nowości, inwestycje w innowacje technologiczne powinny
zwrócić się z nawiązką.

3. Teraz już bardziej osobiście

więcej informacji:

handel RSS ALERT    /    technologia RSS ALERT    /    DataArt RSS ALERT    /    handel detaliczny RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.91.203.233
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.