Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

W Chinach e-handel wypiera tradycyjną sprzedaż

  • Autor: PAP
  • Data: 20-12-2012, 18:09

Obroty dwóch największych chińskich portali handlowych Tmall.com i Taobao.com wzrosły do 1 bln juanów (160 mld dol.) przez pierwszych 11 miesięcy tego roku. Jak wskazują badania Euromonitora, w 2015 r. Tmall stanie się liderem światowej e-sprzedaży.

Z danych firmy konsultingowej Euromonitor wynika, że Tmall, który należy do giganta e-sprzedaży o zasięgu międzynarodowym, czyli Alibaba Group Holding, w 2017 r. osiągnie obroty w wysokości 120 mld dol. Dotychczasowy lider Amazon, osiągnie wynik około 100 mld dol.

Według prognoz Alibaby, rynek internetowy w roku 2013 zbliży się do wartości 1,5 bln juanów, a liczba użytkowników z obecnych 193 mln w 2015 r. wzrośnie do 350 mln.

Podobne są przewidywania chińskiego rządu, który po raz pierwszy ujął e-handel w planie pięcioletnim. Według statystyk rządowych w latach 2010 - 2015 wartość tego rynku wzrośnie czterokrotnie i wyniesie na koniec pięciolatki 2,9 bln dol., co będzie stanowiło 9 proc. całkowitego handlu detalicznego. Na koniec 2011 r. udział handlu internetowego wynosił 5 proc.

Zdaniem analityków Alibaby prognozy rządowe są realne, bowiem tylko na dwóch portalach Tmall i Taobao zamieszczonych jest średnio 800 mln ofert, a strony te odwiedza dziennie 60 mln klientów. Średnio co minutę na samym Taobao sprzedawane jest 48 tys. przedmiotów.

11 listopada, w czasie popularnego już w Chinach dnia promocyjnej sprzedaży internetowej - tak zwanego "Singles Day", kiedy stosowane są obniżki nawet do 70 proc, w całym kraju sprzedano towary za 19,1 mld juanów (3,06 mld dol.). Obroty były dwukrotnie wyższe niż w czasie podobnego wydarzenia w USA, które nazywane jest "Cyber Monday".

Dla porównania w czasie chińskiego 7-dniowego święta narodowego (30 października - 6 listopada) w Szanghaju 5 tys. sklepów prowadziło wielką wyprzedaż, której obroty wyniosły 6,4 mld juanów, czyli dużo poniżej połowy jednego dnia wyprzedaży internetowej 11 listopada.

"To prawdziwa rewolucja systemu sprzedaży detalicznej" - powiedział agencji Xinhua prezes Analysys International Yang Bin. "E-rynek jest poważnym wyzwaniem dla handlu tradycyjnego, ale napędza również koniunkturę i kreuje nowe miejsca pracy" - dodał.

Oprócz niewątpliwych zalet w postaci niskich cen, handel internetowy niesie z sobą wiele zagrożeń. Według danych Chińskiego Stowarzyszenia Handlu Elektronicznego (CSHE) ponad jedna trzecia klientów wyprzedaży listopadowych została oszukana przez sprzedawców na 4,7 mld dol.

Według CSHE w samym listopadzie zanotowano 8 tys. 160 skarg konsumenckich na sprzedawców internetowych, z czego 54,3 proc. stanowiły oskarżenia o błędny opis towaru, sfałszowane faktury i opóźnienia w dostawach.

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 733) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH