REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

W Chinach produkt bez reklamy nie ma szans się sprzedać

  • Autor: Dzienniklodzki.pl
  • Data: 01-02-2016, 10:52
W Chinach produkt bez reklamy nie ma szans się sprzedać
fot. shutterstock

Jeśli jakaś firma chce zaistnieć w Chinach, musi zaplanować duży budżet na marketing. Chińczycy bardzo lubią reklamy, które są dla nich podstawowym źródłem informacji o produkcie - mówi Izabela Kalinowska, szefowa Biura Województwa Łódzkiego w Czengdu w rozmowie w Dziennikiem Łódzkim.

REKLAMA

Zdaniem ekspertki rynek chiński może być zarówno trudny, jak i łatwy. - Wprowadzenie na rynek produktu spożywczego może zająć nawet trzy lata. Dużą barierę stanowią procedury fitosanitarne, przepisy są niezwykle szczegółowe, a inspektorzy badają towar nawet po kilka razy. Cały ten proces generuje ogromne koszty - dodaje Kalinowska.

Według rozmówczyni Dziennika Łódzkiego szanse zaistnienia na chińskim rynku mają przede wszystkim polskie firmy spożywcze, zwłaszcza producenci wyrobów mlecznych, cukierniczych, produktów dla dzieci, a także alkoholi i soków.

Chińczycy lubią próbować nowych smaków i cenią produkty europejskie, choć nie zawsze są skłonni płacić za nie dużo więcej niż za krajowe odpowiedniki. Cechuje ich też ograniczone zaufanie do niektórych rodzimych wyrobów. - Kilka lat temu wybuchła duża afera, skażonym mlekiem zatruło się kilkaset tysięcy dzieci. Od tego czasu Chińczycy wolą importowane mleko - mówi Kalinowska.

Szefowa Biura Województwa Łódzkiego w Chengdu podkreśla dużą rolę marketingu. - Chińczycy bardzo lubią reklamy, bez których dany produkt praktycznie nie ma szans się sprzedać. Chodzi tu głównie o informacje wyświetlane w aplikacjach na smartfony - dodaje Kalinowska.

Ekspertka zaznacza, że chińscy kontrahenci najczęściej oczekują dostaw dużych ilości towaru, czego polscy producenci nie zawsze są w stanie zagwarantować. 

Czytaj więcej w Dzienniku Łódzkim.

 

 

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • patryk 09-02-2016, 17:45:
W Polsce niestety niewiele osób tak myśli. Nadal pokutuje fatalne przekonanie, że można byle co pokazać, napisać i reklama sama sprzeda. Niestety nad przekazem reklamowym trzeba się solidnie napocić, by efekty wstrząsnęły spółką. :)

Patryk Rykała copywriter

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (21 512) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 708 744)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH