Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

W Chinach ruszy pierwsza polska restauracja Sarmatia

  • Autor: pr
  • Data: 15-12-2011, 10:33
W Chinach ruszy pierwsza polska restauracja Sarmatia
Wizualizacja restauracji Sarmatia

W grudniu 2011 firma Amber Foods Polska otworzy na południu Chin w prowincji Guangdong w mieście Foshan pierwszą polską restaurację pod nazwą Sarmatia.

Celem firmy jest wprowadzenie na rynek chiński polskich produktów spożywczych pod regionalną marką SARMATIA, za pośrednictwem sieci lokali gastronomicznych pod takim samym szyldem.

Zadaniem restauracji SARMATIA będzie nie tylko serwowanie tradycyjnych polskich dań, ale przede wszystkim budowanie świadomości u Chińczyków unikatowości i wysokiej jakości polskich produktów żywnościowych poprzez organizowanie akcji promocyjnych, degustacji i pokazów kulinarnych. Działania te będą skierowane do klientów finalnych z segmentu premium oraz do importerów i dystrybutorów z chińskiego rynku zainteresowanych nawiązaniem współpracy handlowej. W długim okresie czasu firma Amber Foods Polska zamierza za pośrednictwem sieci restauracji zbudować kanały dystrybucji hurtowej i detalicznej dla produktów spożywczych pod marką SARMATIA.

Koncepcja wykreowania polskiej marki za granicą wpisuje się w obserwowane na światowym rynku spożywczym trendy: tworzenie marek regionalnych dystrybuowanych następnie globalnie, powrót do tradycji dobrego smaku i przyjemności jedzenia, świadomego wyboru przez konsumentów zdrowych i ekologicznych produktów.

Pomysł wzorowany jest na doświadczeniach innych krajów europejskich, które już od kilku lat z sukcesem promują i eksportują produkty spożywcze rodzimych producentów pod narodowymi markami, jak np. francuska „Bon Appétit".

Firma Amber Polska chce przekonać polskich producentów, że jest już ostatni moment na to by powalczyć o chińskiego konsumenta z zagranicznymi konkurentami. Nie można jednak tego zrobić skutecznie działając w pojedynkę.

Chiński rynek spożywczy, którego wartość szacowana jest na 3,496 miliarda dolarów jest obecnie szczególnie perspektywiczny dla produktów markowych, zaspokajających potrzeby bogacącego się, a co za tym idzie aspirującego społeczeństwa. Chińczycy podkreślają swój status społeczny, kupując europejskie produkty czy bywając w zachodnich restauracjach.

Na miejsce otwarcia pierwszej restauracji pod szyldem SARMATIA (co z łac. oznacza krainę Słowian), wybrano liczący blisko 1 mln mieszkańców Foshan, znajdujący się w bezpośredniej bliskości Kantonu, stolicy prowincji Guangdong. Południe i centrum Chin to obecnie jedne z bardziej perspektywicznych obszarów dla nowo wchodzących firm.

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Mika 16-12-2011, 13:18:
Brawo i życzę powodzenia!

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 812) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH