REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

W ciągu 15 lat marki własne zdobędą 50 proc. światowego rynku żywności

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 27-03-2011, 21:09
W ciągu 15 lat marki własne zdobędą 50 proc. światowego rynku żywności
Według ekspertów Rabobanku to recesja bardzo mocno wsparła rozwój rynku private label.

Jak wynika z raportu Rabobank w ciągu najbliższych 15 lat globalny udział produktów żywnościowych pod marką własną sieci handlowych ulegnie podwojeniu i sięgnie 50 proc. światowego rynku handlu żywnością.

REKLAMA

Eksperci wymieniają kilka głównych czynników, które przyspieszą rozwój marki własnej z obecnych 25 do 50 proc. w roku 2025. Niezwykle istotny dla rozwoju marek prywatnych będzie dalszy proces konsolidacji sieci handlowych w krajach rozwiniętych, w tym na rynkach Europy Zachodniej, USA i Australii. Na to nałoży się wzrost znaczenia nowoczesnego handlu na rynkach rozwijających się takich jak Rosja i Turcja.

Duże znaczenie dla zwiększenia udziału produktów sieciowych w rynku będzie miała większa akceptacja dla tego rodzaju asortymentu, związana z ostatnim globalnym kryzysem gospodarczym, a także niezwykle dynamiczny rozwój sieci dyskontowych oraz coraz większa profesjonalizacja i poprawa jakości wyrobów sieciowych.

Według ekspertów Rabobanku to właśnie recesja bardzo mocno wsparła rozwój rynku private label. Skutki kryzysu w nadchodzących latach będą nadal pośrednio napędzać dalszy wzrost wyrobów pod brandem sieci handlowych na całym świecie.

Jak zauważają eksperci marki własne takich sieci handlowych jak Wal-Mart Stores i Kroger w Stanach Zjednoczonych, Tesco w Wielkiej Brytanii, Aldi w Niemczech i Carrefour we Francji, stanowią obecnie około jednej czwartej żywności sprzedawanej w sklepach spożywczych na tamtejszych rynkach.

Według ekspertów Rabobank największe i najbardziej rozpoznawalne światowe marki (A-brands) utrzymają swój udział w rynku. Jednocześnie rozwój marek prywatnych doprowadzi do marginalizacji i znikania z rynku słabszych, lokalnych marek (B-brands). Ta sytuacja może doprowadzić do ostrej walki cenowej między producentami.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 158) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH