Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

W dużych ośrodkach nadal powstają galerie handlowe

  • Autor: portalspozywczy.pl / pr
  • Data: 16-01-2015, 11:42

Do końca przyszłego roku Polska będzie na piątym miejscu w Europie pod względem posiadanej powierzchni handlowej. W chwili obecnej w ośmiu największych miastach znajduje się aż 180 galerii, a w całym kraju działa ich ponad 400. W budowie jest następnych 850 tysięcy metrów kwadratowych sklepów. Eksperci agencji marketingowej FootFall Marketing zastanawiają się więc jak przy takiej konkurencji nowo powstające obiekty zamierzają zawalczyć o klientów...

Wydawałoby się, że zapotrzebowanie na nowe centra handlowe występuje głównie w małych miastach. Jednak rynek pokazuje, że obiekty budowane są nadal w dużych ośrodkach miejskich. W ubiegłym miesiącu we Wrocławiu otwarto nowe dwukondygnacyjne Centrum Handlowe Galaktyka. Co więcej, planowany jest już kolejny obiekt. Na miejscu wyburzonego wkrótce dworca PKS ma powstać galeria handlowa z podziemnymi peronami - koniec inwestycji przewidywany jest na przełom 2017 i 2018 roku. Kolejne nowe powierzchnie handlowe powstaną też w Łodzi , gdzie budowę centrum zaplanowano wokół secesyjnej elektrowni Scheiblera, i w Lublinie, w którym nowy obiekt stanie w miejscu Domu Towarowego Sezam. Nowa galeria handlowa powstanie również w Krakowie. Budowa ma ruszyć na początku 2015 roku wraz z nową estakadą w pobliżu ulic Dobrego Pasterza i Bora-Komorowskiego.

Z polskich miast to we Wrocławiu na jednego mieszkańca przypada największa ilość powierzchni handlowej: 76,3 mkw. Z 18 działających galerii największe to: Arkady Wrocławskie, Galeria Handlowa Sky Tower czy Magnolia Park.

Z raportu przygotowanego na zlecenie agencji marketingowej FootFall Marketing wynika, że blisko 20 tys. respondentów do najatrakcyjniejszych galerii zaliczyło między innymi Galerię Bałtycką w Gdańsku, Centrum Handlowe Arkadia w Warszawie, łódzką Manufakturę, Silesia City Center w Katowicach oraz Galerię Krakowską w Krakowie.

O atrakcyjności galerii coraz bardziej świadczy też rozrywka - organizowanie różnego rodzaju imprez, koncertów, a nawet udostępnianie przestrzeni do kręcenia filmów, jak ma to miejsce w przypadku Centrum Handlowego Arkadia w Warszawie. Jeśli galerie chcą osiągnąć trwały sukces, to w działaniach marketingowych powinny odchodzić od funkcjonowania jedynie jako punkt, gdzie dokonuje się zakupów.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (16 088) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH