Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

W dużych ośrodkach nadal powstają galerie handlowe

  • Autor: portalspozywczy.pl / pr
  • Data: 16-01-2015, 11:42

Do końca przyszłego roku Polska będzie na piątym miejscu w Europie pod względem posiadanej powierzchni handlowej. W chwili obecnej w ośmiu największych miastach znajduje się aż 180 galerii, a w całym kraju działa ich ponad 400. W budowie jest następnych 850 tysięcy metrów kwadratowych sklepów. Eksperci agencji marketingowej FootFall Marketing zastanawiają się więc jak przy takiej konkurencji nowo powstające obiekty zamierzają zawalczyć o klientów...

Wydawałoby się, że zapotrzebowanie na nowe centra handlowe występuje głównie w małych miastach. Jednak rynek pokazuje, że obiekty budowane są nadal w dużych ośrodkach miejskich. W ubiegłym miesiącu we Wrocławiu otwarto nowe dwukondygnacyjne Centrum Handlowe Galaktyka. Co więcej, planowany jest już kolejny obiekt. Na miejscu wyburzonego wkrótce dworca PKS ma powstać galeria handlowa z podziemnymi peronami - koniec inwestycji przewidywany jest na przełom 2017 i 2018 roku. Kolejne nowe powierzchnie handlowe powstaną też w Łodzi , gdzie budowę centrum zaplanowano wokół secesyjnej elektrowni Scheiblera, i w Lublinie, w którym nowy obiekt stanie w miejscu Domu Towarowego Sezam. Nowa galeria handlowa powstanie również w Krakowie. Budowa ma ruszyć na początku 2015 roku wraz z nową estakadą w pobliżu ulic Dobrego Pasterza i Bora-Komorowskiego.

Z polskich miast to we Wrocławiu na jednego mieszkańca przypada największa ilość powierzchni handlowej: 76,3 mkw. Z 18 działających galerii największe to: Arkady Wrocławskie, Galeria Handlowa Sky Tower czy Magnolia Park.

Z raportu przygotowanego na zlecenie agencji marketingowej FootFall Marketing wynika, że blisko 20 tys. respondentów do najatrakcyjniejszych galerii zaliczyło między innymi Galerię Bałtycką w Gdańsku, Centrum Handlowe Arkadia w Warszawie, łódzką Manufakturę, Silesia City Center w Katowicach oraz Galerię Krakowską w Krakowie.

O atrakcyjności galerii coraz bardziej świadczy też rozrywka - organizowanie różnego rodzaju imprez, koncertów, a nawet udostępnianie przestrzeni do kręcenia filmów, jak ma to miejsce w przypadku Centrum Handlowego Arkadia w Warszawie. Jeśli galerie chcą osiągnąć trwały sukces, to w działaniach marketingowych powinny odchodzić od funkcjonowania jedynie jako punkt, gdzie dokonuje się zakupów.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

Pobierz aplikację EEC
WIĘCEJ

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (18 025) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH