Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Handel

W grudniu Polacy wydają o ok. 20 proc. więcej pieniędzy na zakupy spożywcze

W grudniu Polacy wydają o ok. 20 proc. więcej pieniędzy na zakupy spożywcze niż podczas innych miesięcy w roku. Polscy konsumenci przeważnie wiedzą, co chcą kupić i coraz rzadziej decydują się na zakupy pod wpływem impulsu. Chcąc jednak jak najwięcej zaoszczędzić, często dają się skusić na promocje. Takie dane płyną z analiz Panelu Gospodarstw Domowych GfK Polonia.

W grudniu Polacy wydają o ok. 20 proc. więcej pieniędzy na zakupy spożywcze
fot. shutterstock

Autor: portalspozywczy.pl
Data: 23-12-2019, 10:07

Jak wynika z danych GfK, świąteczne zakupy Polaków są coraz bardziej przemyślane. Idąc do sklepu, większość badanych już wie, jakie produkty danej kategorii wybierze. Pod wpływem impulsu częściej kupujemy słodycze czy kosmetyki do pielęgnacji. Te drugie zwykle nabywamy po to, aby obdarować nimi najbliższych. W przypadku kilku kategorii podczas zakupów świątecznych, takich jak świeże ryby, wędliny czy słodycze, przywiązujemy także większą niż zwykle wagę do jakości.

Według przeprowadzonych badań 2/3 gospodarstw domowych realizuje świąteczne zakupy w ciągu dwóch ostatnich tygodni przed świętami. Zmienia się jednak ich częstotliwość. Z roku na rok Polacy wydają więcej podczas pojedynczych zakupów, a jednocześnie rzadziej odwiedzają sklepy.

Koszyk pełen promocji

Mimo że Polacy wydają przed świętami więcej niż zwykle, starają się jednak podczas zakupów zaoszczędzić jak najwięcej. W tym celu powszechnie korzystają z promocji. Produkty kupione w ramach promocji stanowiły w grudniu jedną piątą wartości koszyka. Za najbardziej atrakcyjne badani uważali obniżki cenowe, drugi produkt za połowę ceny oraz pakiet 2+1 gratis. Najwięcej promocyjnych zakupów dokonywali w hipermarketach i dyskontach. Poza promocjami starali się także zaoszczędzić w tym okresie pieniądze na inne sposoby.

– Czas świąteczny wiąże się z większymi wydatkami, a dla wielu polskich gospodarstw domowych stanowi istotne obciążenie dla budżetu. Dlatego zdecydowana większość, czyli 75 proc. polskich konsumentów, wprowadza również inne formy oszczędności w okresie okołoświątecznym. Rezygnujemy np. z dużych wydatków na ozdoby świąteczne, a część planowanych zakupów przekładamy w czasie. Co czwarte gospodarstwo domowe wspiera się także bonami świątecznymi lub kartami przedpłaconymi, które najczęściej wykorzystuje jeszcze przed Świętami i przeznacza je na zakupy spożywcze lub prezenty dla bliskich – mówi Szymon Mordasiewicz, dyrektor komercyjny Panelu Gospodarstw Domowych GfK Polonia.

„Nie ma jak u mamy”

Z raportu GfK jednoznacznie wynika, że Święta Bożego Narodzenia w Polsce niezmienne są czasem, który spędza się w gronie najbliższych. Aż 96 proc. badanych spędziło ostatnie Święta z rodziną lub odwiedzając znajomych. Jedynie 2 proc. postanowiło wybrać się w tym okresie na wczasy czy wycieczkę, ale aż 29% marzy o tym, aby w ten sposób spędzić Święta w przyszłości.

więcej informacji:

GfK Polonia RSS ALERT    /    Święta Bożego Narodzenia RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 35.175.201.14
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.