Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

W Hiszpanii polscy producenci muszą mocno postawić na promocję

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 27-04-2016, 11:54
W Hiszpanii polscy producenci muszą mocno postawić na promocję
W dniach 25 – 28 kwietnia 2016 r. w Barcelonie odbywa się 21. edycja największych targów spożywczych w Hiszpanii ALIMENTARIA fot. Shutterstock

Polscy producenci żywności i eksporterzy wchodząc na rynek w Hiszpanii powinni postawić w dużym stopniu na dystrybucję i promocję. Jest ona bardzo ważna, bo znajomość polskich produktów, w tym produktów spożywczych, przez hiszpańskich konsumentów jest nadal bardzo niska – ocenia Wydział Promocji Handlu i Inwestycji Ambasady RP w Madrycie.

Pierwsze skojarzenia z polskimi produktami spożywczymi nie są na ogół zbyt pozytywne, bowiem brakuje skojarzeń i stworzonego wizerunku polskich produktów np. konkretnych dań, do których hiszpański konsument mógłby się odnieść i skojarzyć z nimi konkretne polskie produkty.

- Jednym z podstawowych problemów polskiej kuchni i polskich produktów spożywczych, szczególnie na rynku takim jak hiszpański, jest brak pewnej organizacji oferty i wskazania konsumentom kilku najważniejszych produktów i dań, które mogłyby stać się kołami napędowymi polskiej oferty spożywczej – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Kamila Kowalska z WPHI w Madrycie.

- Z kolei z drugiej strony Hiszpania oferuje wiele jednoznacznie kojarzących się z nią produktów, takich jak tapas, paella, szynka serrano, wino, oliwa z oliwek, oliwki, itp. Podobnego podejścia oczekiwać więc będą konsumenci hiszpańscy. Stąd też widzimy potrzebę wypracowania bardziej skonkretyzowanej oferty polskich specjalności eksportowych w branży spożywczej, tak aby w większym stopniu była rozpoznawalna przez hiszpańskich konsumentów – dodaje.

- Wydaje się, że promowanie produktów polskich na rynku hiszpańskim poprzez pokazywanie możliwości ich zastosowania do konkretnych dań i posiłków pozwoliłoby na utrwalenie ich wizerunku wśród konsumentów. Przygotowane polskie menu z wykorzystaniem polskich produktów dałoby szansę na zapoznanie klienta z produktem – mówi też przedstawicielka WPHI w Madrycie.

Podkreśla, że na dojrzałym rynku niezbędne jest kierowanie się do nisz rynkowych. W przypadku masowej konsumpcji niezbędne jest przeprowadzenie kampanii w punktach sprzedaży, uzupełnianej o dobre kampanie reklamowe i edukowanie konsumenta, w jaki sposób należy spożywać polskie produkty. Alternatywą może być marka własna hiszpańskiej sieci handlowej, przy założeniu, że polski producent ma możliwość oferowania konkurencyjnej ceny na dany produkt. Hiszpania jest silnie nastawiona na marki własne, które przejmują coraz większą część rynku.

W przypadku wprowadzania nowych produktów należy położyć nacisk przede wszystkim na aspekty marketingowe uwzględniając też w kampanii promocyjnej degustację produktów w sieciach handlowych oraz znaczące nakłady na reklamę w Internecie, prasie i w telewizji.

CENY HURTOWE

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (19 889) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 263)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH