REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

W I kwartale 2013 r. cudzoziemcy wydali na zakupy w Polsce 1 570,2 mln zł

  • dlahandlu.pl
  • Autor: www.dlahandlu.pl
  • Data: 23-05-2013, 10:12

Szacunkowa wartość zakupionych w Polsce towarów i usług przez cudzoziemców przekraczających polski odcinek zewnętrznej granicy Unii Europejskiej w I kwartale 2013 r. ukształtował a się na poziomie 1 649,3 mln zł, natomiast wydatków poniesionych za granicą przez Polaków - 168,4 mln zł . Kwoty te były wyższe niż w analogicznym okresie 201 2 r. odpowiednio o 12,5 % i o 34,0 % - podał GUS.

REKLAMA

Najwięcej wydatków ponieśli cudzoziemcy przekraczający granicę z Ukrainą - 49,7 % wydatków cudzoziemców, z Białorusią - 43,4 %, natomiast z Rosją - 6,9 %. Z kolei najwięcej wydatków ponieśli Polacy przekraczający granicę z Rosją - 57,0 % wydatków Polaków , z Ukrainą - 31,6 % , a z Białorusią - 11, 4 %. Struktura wydatków według odcinków granicy powiązana jest ze strukturą ruchu granicznego.

Cudzoziemcy objęci badaniem w I kwartale 201 3 r. wydali na zakup towarów w Polsce 1 570,2 mln zł, co stanowiło 95,2 % wydatków cudzoziemców, z tego na towary nieżywnościowe przypadło 79, 6 %, a na towary żywnościowe 15,6 %. Spośród artykułów nieżywnościowych największym zainteresowaniem cudzoziemców cieszyły się sprzęt RTV i AGD , materiały budowlane, części i akcesoria do środków transportu oraz odzież i obuwie. Natomiast z towarów żywnościowych najchętniej kupowano mięso i wyroby mięsne.

Na poszczególnych odcinkach granicy występowało pewne zróżnicowanie w strukturze wydatków. Udział wydatków cudzoziemców przekraczających granicę polsko - ukraińską i polsko - białoruską na towary nieżywnościowe (odpowiednio 83,7% i 79,3 %) był znacznie większy niż w przypadku granicy polsko - rosyjskiej ( 52,4 %). Natomiast udział wydatków cudzoziemców na towary żywnościowe był większy w przypadku granicy z Rosją ( 33,2 %) niż granicy z Ukrainą ( 14,5 %) i Bia łorusią ( 14,0 %).

Z kolei wśród cudzoziemców przekraczających granicę polsko - białoruską największym zainteresowaniem cieszył się sprzęt RTV i AGD ( 27,6 % wydatków) oraz odzież i obuwie ( 11,7 %). Cudzoziemcy przekraczający granicę polsko - rosyjską najwięcej wydali na odzież i obuwie ( 24,1 %), mięso i wyroby mięsne ( 14,7% ) oraz na usługi (14,4 %), głównie gastronomiczne i noclegi .

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (23 379) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH