Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

W III kw. sprzedaż w sklepach porównywalnych Emperii rośnie o kilka proc.

  • Autor: PAP
  • Data: 01-09-2009, 19:55
W III kw. sprzedaż w sklepach porównywalnych Emperii rośnie o kilka proc.

W trzecim kwartale Emperia osiąga kilkuprocentowe wzrosty sprzedaży w sklepach porównywalnych. Spółka obniżyła tegoroczne prognozy przychodów ze sprzedaży do 5,6 mld zł z 5,84 mld zł - poinformował na konferencji prasowej Artur Kawa, prezes spółki.

"Trzeci kwartał widzimy dobrze. Udaje nam się realizować działania restrukturyzacyjne. Pod względem sprzedaży rynek też nie wygląda tak źle, jak się obawialiśmy. Nie oznacza to jednak, że spowolnienie jest już za nami" - powiedział we wtorek prezes Kawa. "W sklepach porównywalnych obserwujemy kilkuprocentowe przyrosty sprzedaży rok do roku" - dodał.

Prezes poinformował, że spółka liczy na poprawę wyników w segmencie dystrybucji w kolejnych kwartałach. "Dystrybucja ma przed sobą proces poprawiania wyników. Będziemy obniżać koszty, poprawiać rotację zapasów" - powiedział prezes. "Jeśli chodzi o segment detaliczny, nie odpuszczamy rozwoju. Jeszcze sporo sklepów otworzymy w tym roku" - dodał.

W I półroczu tego roku sieć sklepów powiększyła się o 189 supermarketów Groszek, 156 supermarketów Euro Sklep i 576 supermarketów Lewiatan. Sieć Stokrotek powiększyła się o 25 placówek, a Milea o 71 lokalizacji.

Emperia poinformowała o skorygowaniu prognozy przychodów ze sprzedaży. W tym roku zamierza osiągnąć 5,6 mld zł przychodów wobec 5,84 mld zł planowanych wcześniej.

Na inwestycje spółka zamierza wydać w tym roku 160 mln zł. Do końca czerwca nakłady inwestycyjne wyniosły 87,4 mln zł.

Spółka podtrzymuje chęć konsolidowania rynku. "Przejęcia są możliwe, ale raczej z półki małych i średnich firm" - powiedział Kawa.

Po I półroczu Emperia ma 31,6 mln zł zysku netto, 57,3 mln zł EBIT, 88 mln zł EBITDA i 2,68 mld zł przychodów.

W samym II kwartale spółka wypracowała 29 mln zł zysku netto, 44 mln zł EBIT, 60 mln zł EBITDA i 1,4 mld zł przychodów.

Na wyniki wpływ miały transakcje jednorazowe - sprzedaż nieruchomości w Łomży (13,4 mln zł zysku) i sprzedaż spółki zależnej Arsenal (ujemny wynik w wysokości 4,2 mln zł).

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • zaciekawiony/niezaspokojony 02-09-2009, 12:51:
Czy autor przeczytał to co napisał? Osiągnięcie wzrostu sprzedaży w sklepach porównywalnych? Co to za bełkot? Co to wogóle jest sprzedaż like for like? Bo w tekście nie wyjaśniono...

Zobacz wszystkie komentarze (1)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 809) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.