Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

W internecie kupujemy szybciej i stawiamy na znane marki

  • dlahandlu.pl
  • Autor: MEC
  • Data: 29-10-2014, 10:57

Niespełna 15 proc. polskich internautów woli robić zakupy w sieci, aż 50 proc. preferuje galerie handlowe, wynika z MEC Shopper Report, badania preferencji zakupowych zrealizowanego przez dom mediowy MEC. W internecie jesteśmy mniej otwarci na "shoppingową przygodę" i potrzebujemy poczucia bezpieczeństwa, jakie wciąż budujemy z markami w świecie offline.

Klienci kupujący zgodnie z planem, porównujący ceny i dokładnie analizujący informacje o produktach stanowią ok. 30 proc. ogółu internautów. Jednak dla wielu z nich zakupy nadal stanowią przyjemność - 60 proc. z twierdzi, że czerpie przyjemność z kupowania w galeriach, a aż 69 proc. z kupowania w sieci.

W badaniu MEC Shopper Report przeanalizowano różnice w motywacjach przy wyborze zakupów online i offline, sprawdzono też dlaczego polscy e-konsumenci lubią galerie handlowe, a za co cenią e-zakupy.
Wyniki badania potwierdzają, że zaletami galerii handlowych są przede wszystkim możliwość obejrzenia na żywo produktów - to kluczowa zaleta dla 63 proc. badanych, duży wybór produktów i fakt, że wszystko można kupić w jednym miejscu (docenia to 56 proc. internautów). Wybór, cena i wygoda to z kolei główne zalety zakupów online.

Największą barierę e-commerce stanowi z kolei brak tych walorów, które doceniamy w galeriach. Klienci nie lubią kupować, gdy nie mogą zobaczyć i dotknąć produktu oraz obawiają się, że produkt okaże się inny niż w rzeczywistości. M.in. z tego powodu 22 proc. polskich internautów w ogóle nie robi e-zakupów, a tylko 9 proc. polskich internautów kupuje online częściej niż raz w tygodniu (45 proc. badanych kupuje z taką częstotliwością w galeriach handlowych).

Na zakupach w galerii większość (59 proc.) badanych spędza od 1 do 3 godzin. Zaledwie 6 proc. polskich internautów twierdzi, że przeznacza na takie zakupy mniej niż pół godziny i od razu decyduje się na dany produkt. W internecie odsetek "szybko kupujących" jest większy - 38 proc. e-klientów nie zastanawia się nad zakupem produktu dłużej niż godzinę.

To by oznaczało, że zakupy w sieci bywają impulsywne, choć wielu klientów łączy je z możliwościami sprawdzenia cen w konkurencyjnych e-sklepach (50 proc.), na Allegro (66 proc.), czy w porównywarkach (40 proc.). Wysoki odsetek szybko decydujących się na e-zakupy pokazuje jednak także, że w sieci najczęściej wybieramy produkty i marki, które już znamy.

Zaufanie do sprzedającego i produktu, polecenie przez znajomych, przekonanie, że podobni ludzie do nas korzystają z tej marki: te warunki uprawdopodobniają jej zakup w Internecie.
Badanie MEC Shopper Report zostało przeprowadzono techniką CAWI we wrześniu 2014 r. na próbie 1661 internautów w wieku 15+ i uzupełnione serią 18 wywiadów indywidualnych, realizacja: Analytics & Insight MEC.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (19 520) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH