W jeden dzień klienci w całej Europie wydadzą 510 mln euro na zakupy w internecie
Najbliższy poniedziałek, 28 listopada będzie w Europie dniem największych w historii zakupów internetowych - szacują analitycy organizacji Visa Europe. Przewidywany poziom wydatków w sieci realizowanych przez użytkowników kart Visa to 510 mln euro, z czego 80 proc. będzie dokonana z wykorzystaniem kart debetowych.
W ciągu całego dnia konsumenci będą wydawać średnio 350 tys. euro na minutę, przy czym okresem szczytowym będzie czas przerwy na lunch, pomiędzy godz. 13.00 a 14.00. Drugi szczyt spodziewany jest ok. godz. 19.00, kiedy internauci będą się ponownie logować w sklepach internetowych po powrocie z pracy do domu.
Platforma przetwarzania danych transakcji Visa Europe, jak się oczekuje, przetworzy w ciągu całego „mega poniedziałku" niemal 7 mln transakcji z całej Europy, czyli 4,8 tys. transakcji na minutę, odzwierciedlając rosnące zainteresowanie internetem przy zakupach przedświątecznych.
Jak mówi Steve Perry, dyrektor ds. handlowych Visa Europe, wartość zakupów internetowych z użyciem kart Visa w całej Europie przekroczy poziom 510 mln euro, co oznacza wzrost o 14 proc. w stosunku do 2010 r. - Na handel elektroniczny przypada już jedna piąta łącznej wartości płatności z użyciem kart Visa - mówi Steve Perry.
W tradycyjnych sieciach handlowych, dzień największych zakupów zazwyczaj przypada dwa dni przed Bożym Narodzeniem. Organizacja Visa Europe przewiduje, że dniem największych zakupów będzie piątek, 23 grudnia - kupujący nie będą bowiem ryzykować zostawienia wszystkiego na ostatnią chwilę.
Prognozy te są oparte na analizie najnowszych danych o zakupach oraz tendencji zaobserwowanych w okresie świątecznym w roku ubiegłym.

KOMENTARZE
Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!