Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

W lato przybędzie 170 sezonowych punktów Kolportera

  • dlahandlu.pl
  • Autor: dlahandlu.pl
  • Data: 12-07-2013, 20:44

Od kilkunastu lat Kolporter organizuje "Akcję Lato". Polega ona na otwieraniu sezonowych punktów handlowych w miejscowościach najbardziej popularnych wśród turystów i dostarczaniu do nich prasy. Tylko na czas wakacji powstało około sto siedemdziesiąt punktów sezonowych. Większość z nich jest czynna tylko w lipcu i sierpniu, ale część rozpoczyna swoją działalność już w kwietniu, przed majówką, a kończy ją we wrześniu.

Ze statystyk Kolportera wynika, że punkty sezonowe powstają głównie na północnych terenach Polski.

Potwierdzają to liczby - aż siedemdziesiąt ze stu siedemdziesięciu punktów otwieranych jest na terenie Oddziału Koszalińskiego. Około dwudziestu punktów sezonowych działa na terenie Mazur, a pozostałe przypadają na tereny województw zachodniopomorskiego i pomorskiego.
Inaczej jest w miejscowościach południowej Polski. W tym roku Kolporter nawiązał współpracę tylko z dwoma punktami sezonowymi na Podkarpaciu. W miejscowościach górskich nie widać tendencji do powstawania sezonowych punktów, da się zauważyć natomiast wyraźne zwiększenie zapotrzebowania na prasę.

Większość ze stu siedemdziesięciu punktów sezonowych współpracuje z Kolporterem od wielu lat. Dzięki temu przygotowanie do kolejnego sezonu jest łatwiejsze. Jaka prasa najczęściej kupowana jest w sezonowych punktach sprzedaży? Z analiz sprzedażowych prowadzonych przez Dział Sprzedaży Kolportera wynika, że najbardziej poczytnymi czasopismami w okresie wakacji są magazyny „plotkarskie" (np. „Party" i „Flesz"), kobiece (najchętniej sprzedają się te z dodatkami), społeczno-polityczne („Newsweek", „Polityka", „Wprost"), sportowe (np. „Przegląd Sportowy"), a także dzienniki „Gazeta Wyborcza", czy „Fakt".Poza przedstawionymi powyżej tytułami dobrze sprzedają się także „Focus" i „Świat Wiedzy".

W sezonie wakacyjnym zwiększa się także sprzedaż czasopism zagranicznych - szczególnie niemieckojęzycznych, co dowodzi tego, że wielu naszych sąsiadów zza zachodniej granicy decyduje się na odpoczynek w Polsce. Najchętniej kupowanym pismem jest oczywiście popularny w Niemczech „Bild"

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 444) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH