Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

W maju wzrosła wartość sprzedaży o 8,1 proc., przy spadku wolumenu o 0,3 proc.

  • Autor: Centrum Monitorowania Rynku
  • Data: 10-06-2009, 20:21
W maju wzrosła wartość sprzedaży o 8,1 proc., przy spadku wolumenu o 0,3 proc.

Jak wynika z najnowszego Indeksu Koniunktury Konsumenckiej Centrum Monitorowania Rynku nt. sprzedaży produktów paczkowanych w tradycyjnych sklepach spożywczych - maj 2009 przyniósł spadek sprzedaży o 0,3 proc. w porównaniu do poprzedniego roku, ale wartość sprzedaży wzrosła o 8,1 proc.

Przyrost wartości sprzedaży był głównie efektem podwyżek cen kilku kategorii produktowych kluczowych dla obrotów sklepów: papierosów, mocnych alkoholi i piwa. Łącznie te trzy grupy towarowe generują ponad połowę obrotu w tradycyjnych sklepach spożywczych. Pomimo podwyżek cen raportowana sprzedaż alkoholu i papierosów w sklepach małoformatowych była wyższa niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.

Kategoriami produktowymi, dla których już kolejny raz zaraportowano spadek wolumenu sprzedaży w stosunku do analogicznego okresu sprzed roku były między innymi: kawa mielona (-0,8 proc.), kawa cappuccino i mixy (-10,7 proc.), herbata (-0,8 proc.), mleko (-10,8 proc.), batony (-8,1 proc.), tłuszcze (-8,1 proc.), Sprzedaż deserów mlecznych także ponownie spadła, jednak już o 10,8 proc. - znacząco mniej w porównaniu do kwietnia br. vs kwiecień 2008, kiedy to indeks wyniósł -26,6 proc.

Tabliczki czekoladowe odnotowały w maju 2009 vs maj 2008 znaczy spadek o 7,0 proc., podczas gdy sprzedaż w kwietniu br. wskazywała na 4,5 proc. wzrost wolumenu (prawdopodobnie z powodu Wielkanocy). Podobna sytuacja wystąpiła z majonezami (-20,4 proc. w maju w por. do +55,5 proc. w kwietniu w odniesieniu do analogicznych okresów 2008) i zupami (odpowiednio: -6,7 proc. w por. do +5,9 proc.), a także gum do żucia (-1,3 proc. vs 17,6 proc.)

Wolumen sprzedaży udało się za to zwiększyć jogurtom (7 proc.), co w dużej mierze wynika z obniżek cen przeprowadzonych przez głównych producentów, jednak wartość sprzedaży jogurtów wzrosła zaledwie o 2,3 proc. Nadal widać także wzrosty wolumenu sprzedaży chipsów i chrupek (6,6 proc. w maju br. vs maj 2008), piwa (6,3 proc.) oraz wódki i alkoholi mocnych (9,8 proc.).

Jeśli zaś chodzi o wartości sprzedaży, zaobserwowano znaczny spadek cen majonezów w maju br. vs maj 2008 - aż o 14,1 proc., podczas gdy w kwietniu br. odnotowano wzrost o 59,9 proc. oraz tłuszczów (odpowiednio: -9,1 proc. vs -3,6 proc.), jak również mleka (-12,3 proc. ; -7,8 proc.), deserów mlecznych (-15,4 proc. ; -28,1 proc.) i serków homogenizowanych (-5,6 proc. ; -7,2 proc.).

Istotne wzrosty sprzedaży zanotowano dla: papierosów (22,3 proc. w maju br. vs maj 2008), wódki i alkoholi mocnych (17 proc.), piwo (13,3 proc.), kawa rozpuszczalna tradycyjna (10,2 proc.), chipsy i chrupki (13,0 proc.), gumy do żucia oraz lody (po 6 proc.).

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (11 538) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.