REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

W okresie przedświątecznym więcej gazetek tematycznych niż w ubiegłych latach

  • Autor: Mondaynews.pl
  • Data: 29-11-2016, 10:08
W okresie przedświątecznym więcej gazetek tematycznych niż w ubiegłych latach
Przykładowa gazetka; fot. promocjada.pl

Według ABR SESTA można przewidywać, że w tym sezonie świątecznym wzrośnie liczba publikacji tematycznych. Klienci wymagają bowiem, żeby dla wybranych kategorii, np. Alkoholi czy Zabawek, były tworzone oddzielne gazetki.

REKLAMA

W dniach 02.11 do 24.12 w latach 2014 i 2015 liczba publikacji, przypadająca na daną sieć, przeważnie była wyższa od średniej za cały rok w danym kanale. Wyjątek stanowiły drogerie. Jak podkreślają eksperci, konsumenci z coraz większą starannością planują zakupy prezentów. Dlatego też, w tym roku można spodziewać się większej liczby gazetek tematycznych, niż w ubiegłych latach. Sieci detaliczne będą dostosowywały się do konkretnych potrzeb klientów, którzy nie chcą już widzieć w jednej gazetce całej oferty produktów spożywczych, dekoracji i jednocześnie zabawek. Oczekują bowiem wyselekcjonowanych komunikatów, dostosowanych do tego, czego poszukują na daną okazję.

W swoich publikacjach hipermarkety najwięcej miejsca poświęcają na FMCG, zarówno w okresie przedświątecznym, jak i przez cały rok. Jednak przed Bożym Narodzeniem w 2015 roku Auchan zdecydował się powiększyć o ponad 1/10 powierzchnię dla produktów tej kategorii. Tesco Hipermarkety też mocniej na nie stawiały, redukując przy tym ofertę Non-Food. Jednocześnie poszerzyły asortyment z zakresu Elektro/AGD/RTV.

– Na Boże Narodzenie hipermarkety nie tylko publikują więcej gazetek i podnoszą liczbę ich stron, ale również wydłużają czas trwania promocji. Dla przykładu, zeszłoroczny katalog Carrefoura „Rozdajemy radość na święta”, w którym prezentowano propozycję gwiazdkowych podarunków, miał aż 72 strony i obowiązywał przez 51 dni. Sieć zdecydowanie zwraca większą uwagę na ofertę gazetkową. Choć w 2016 roku wydaje mniej publikacji, to i tak jest liderem na rynku pod tym względem – przypomina Marcin Dobek, wiceprezes instytutu badawczego ABR SESTA.

– W okresie Bożego Narodzenia w 2015 roku, 60% wszystkich supermarketów opublikowało gazetki tematyczne bądź świąteczne. Rok wcześniej – zaledwie 38% sieci w tym kanale. W 2014 roku ponad połowa z tych publikacji została poświęcona alkoholom, a tematyką prawie co piątej gazetki były święta. Moim zdaniem, w tym roku sieci, nie tylko supermarkety, utrzymają strategię, polegającą na wydawaniu większej liczby gazetek z ofertą alkoholi. Przykładem może być Polomarket, który w tym roku opublikował świąteczną gazetkę „Katalog win”, a jeszcze wcześniej – „Andrzejki tanecznym krokiem”. Sieci supermarketów Tesco i Carrefour Market też wydały już gazetki alkoholowe – zauważa Marcin Dobek.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (26 234) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 219)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH