Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

W Polsce rośnie liczba sklepów, najwięcej w segmencie supermarketów

  • dlahandlu.pl
  • Autor: GUS / dlahandlu.pl
  • Data: 04-10-2013, 11:28
W Polsce rośnie liczba sklepów, najwięcej w segmencie supermarketów
Wg GUS, na koniec 2012 r. szacowana liczba sklepów w Polsce wyniosła 357 tys. i była wyższa niż przed rokiem o 3,6 proc.

Na koniec 2012 r. szacowana liczba sklepów w Polsce wyniosła 357 tys. i była wyższa niż przed rokiem o 3,6 proc. - podał GUS. Powierzchnia sprzedażowa sklepów wyniosła ok. 33 695 tys. mkw. i była większa niż w 2011 r. o 2,2 proc. Wzrost powierzchni odnotowano w sklepach z przedziału 400-999 mkw. (o 6,0 proc), 1000 mkw. i więcej (o 3,5 proc.) oraz 99 mkw. i mniej (o 0,9 proc.). Nieznaczny spadek powierzchni sprzedażowej (o 0,1 proc.) odnotowano natomiast wśród sklepów o powierzchni 100-399 mkw.

W układzie regionalnym najwyższy wzrost powierzchni sprzedażowej w przedziale 400-999 mkw. miał miejsce w województwach: lubuskim (o 14,6 proc.), opolskim (o 12,5 proc.) warmińsko-mazurskim i pomorskim (o 9,6 proc.), zaś w przedziale 1000 mkw. i więcej w województwach: świętokrzyskim (o 21,4 proc.), a także lubuskim (o 10,6 proc.), i podkarpackim (o 9,1 proc.).

Wśród wielkopowierzchniowych obiektów handlowych, podobnie jak w latach ubiegłych, największy procentowy wzrost liczby sklepów miał miejsce w kategorii supermarketów (o 9,2 proc.) głównie w przedziale powierzchni od 1000-1999 mkw. Liczba hipermarketów w 2012 r. w porównaniu z rokiem poprzednim wzrosła o 1,2 proc. Szacowany udział wartości sprzedaży realizowanej łącznie przez supermarkety i hipermarkety w sprzedaży detalicznej w sklepach i na stacjach paliw stanowił w 2012 r. 22,4 proc. i był o 0,6 p.proc wyższy niż przed rokiem. Na jeden sklep przypadało w 2012 r. średnio 108 osób, podczas gdy w 2011 r. było to odpowiednio 112 osób.

W 2012 r. w grupie przedsiębiorstw, w których liczba pracujących wynosi powyżej 9 osób liczba sklepów należących do firm z kapitałem zagranicznym zwiększyła się o 0,9 proc., a powierzchnia sprzedażowa o 9,6 proc. Średnia powierzchnia sklepów przedsiębiorstw zagranicznych wyniosła 654,6 mkw. (odpowiednio w sklepach przedsiębiorstw własności prywatnej krajowej - 170,1 mkw.). Natomiast udział powierzchni sklepów z kapitałem zagranicznym w powierzchni ogółem wzrósł o 1,8 p.proc w porównaniu z rokiem poprzednim.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (25 950) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 269)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH