Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Handel

W Polsce rośnie sprzedaż produktów private label

Marki własne ponownie zanotowały wzrost udziału w rynkach krajów europejskich. Trend utrzymał się pomimo zwiększonej aktywności promocyjnej marek producenckich, próbujących spowolnić wzrost private label. Jak wynika z danych Nielsen, przygotowanych na potrzeby PLMA's 2013 Private Label Yearbook - udział marek własnych wzrósł w 18 z 20 monitorowanych rynków.

W Polsce rośnie sprzedaż produktów private label

Z badania Nielsen wynika, że ​​private label rozwija się nie tylko na rynkach wschodzących, ale też w krajach o silnych gospodarkach, takich jak Niemcy, Holandia i Austria. Marki detalistów stanowiły większość wszystkich produktów sprzedawanych w dwóch krajach: Szwajcarii (53 proc.) i Hiszpanii (51 proc.). Poziom udziałów w rynku przekroczył 40 proc. w czterech krajach: Wielkiej Brytanii (45 proc.), Niemczech (42 proc.), Belgii (41 proc.) i Portugalii (44 proc.). We Francji, private label ponownie reprezentował więcej niż jeden z każdych trzech sprzedanych produktów.

Największa dynamika wzrostu rynkowych udziałów private label została osiągnięta w Polsce. W naszym kraju udział marki własnej w rynku wzrósł ponad 3 punkty do 28 proc. Węgry i Słowacja osiągnęły poziom 30 proc. a Czechy - 27 proc.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

PLMA RSS ALERT    /    private label RSS ALERT    /    marka własna RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.235.4.196
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.