Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

W Polsce rośnie zainteresowanie wykorzystaniem SMS-ów w kanale retail

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 27-11-2017, 12:21
W Polsce rośnie zainteresowanie wykorzystaniem SMS-ów w kanale retail
Fot. shutterstock

W Polsce rośnie zainteresowanie wykorzystaniem SMS-ów w kanale retail - informują eksperci Infobip.

Sklepy stacjonarne i online w Wielkiej Brytanii wykorzystują mocno akcję sprzedażową w ramach Black Friday i Cyber Monday oraz okres przedświąteczny, aby dotrzeć bezpośrednio do klientów z informacjami o swoich produktach i usługach. Eksperci firmy Infobip przewidują, że tylko w trakcie minionego weekendu oraz w nadchodzących 3 tygodniach sklepy wyślą do swoich klientów nawet 40 milionów SMS-ów - informują eksperci Infobip.

W Polsce również rośnie zainteresowanie wykorzystaniem SMS-ów w kanale retail. Zdaniem Kamili Górnej, Menedżera ds. Rozwoju w polskim oddziale Infobip w najbliższych tygodniach skala wysłanych wiadomości tekstowych nie będzie tak duża, ale branża spodziewa się ogólnego wzrostu tego wskaźnika.

– W ostatnich latach ruch SMS-ów w okresie przedświątecznym rósł o 10-15 procent rok do roku. Spodziewamy się, że w 2017 roku będzie podobnie. Oczywiście brytyjski rynek sprzedaży detalicznej ma zupełnie inną charakterystykę, a takie okazje jak Black Friday czy Cyber Monday o wiele dłuższą tradycję niż w Polsce. Dlatego na poziomie wolumenów trudno porównywać go z rynkiem polskim. Warto jednak podkreślić, że trend jest taki sam – ruch wiadomości SMS dynamicznie rośnie, a perspektywy rozwoju tego rynku są bardzo obiecujące. Najczęściej firmy wysyłają klientom spersonalizowane wiadomości tekstowe zawierające kody promocyjne – dodaje Kamila Górna. 

Według Ovum w 2018 r. liczba SMS-ów wysłanych rocznie modelu A2P (Application-to-Person) wyniesie 2.19 biliarda. Dla porównania 5 lat wcześniej było ich 1.4 biliarda. Wyzwaniem dla operatorów telefonicznych jest znalezienie sposobów na odróżnianie informacji pożądanych przez konsumenta od natarczywych reklam. 

W 2016 roku Polacy wysłali 50,2 mld wiadomości tekstowych, w porównaniu do 51,9 mld w roku 2015.  Polska wciąż znajduje się powyżej średniej, z wykorzystaniem na poziomie 83 wiadomości miesięcznie. Średnia dla wybranych państw europejskich jest niższa o 19 wiadomości i wynosi 64 wiadomości tekstowe przypadające na jednego aktywnego użytkownika.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (17 158) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.