REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

W polskich sklepach Tesco spada sprzedaż like-for-like. Maleją udziały Tesco w rynku

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 05-10-2011, 19:08
W polskich sklepach Tesco spada sprzedaż like-for-like. Maleją udziały Tesco w rynku

Sprzedaż like for like w sklepach Tesco w Polsce spadła w pierwszym półroczu 2011/2012 roku o 0,4 proc. Spadek przyniósł II kw. roku obrotowego - wówczas sprzedaż porównywalna spadła o 2,2 proc. Natomiast w I kw. sklepy Tesco zanotowały wzrost sprzedaży like for like o 1,6 proc. Dla porównania, sprzedaż like-for-like w całym roku 2010/2011 wzrosła w Polsce o 2 proc.

REKLAMA

Brytyjski operator zaznaczył, że porównywalna sprzedaż w hipermarketach, które zostały przebudowane i uruchomione w koncepcie Extra wzrosła o 20 proc., w porównaniu z wynikiem gdy działały w poprzedniej formule.

Co cekawe, według danych Tesco udziały sieci w polskim rynku spadły w lipcu br. w porównaniu z tym samym miesiącem ubiegłego roku z 6,2 do 5,7 proc. Oznacza to, że udziały brytyjskiego operatora w naszym rynku detalicznym zmalały o 0,5 proc. Jednocześnie sieć powiększyła swoje udziały m.in. w rynku węgierskim, czeskim, słowackim, tureckim i irlandzkim.

W całej Europie sprzedaż sklepów Tesco działających przynajmniej od roku wzrosła w II kw. tego roku obrotowego o 0,1 proc., a w pierwszym półroczu był to wzrost o 1 proc.

Niestety spółka nie podała ogólnych wyników sprzedaży dla polskiego rynku. Sprzedaż całej Grupy (z VAT) wzrosła o 8,8 proc. do 35,5 mld funtów. - Cieszę się ze wspaniałego wzrostu w Europie i Azji (...) - stwierdził Philip Clarke, Chief Executive Tesco.

Według władz Tesco wyniki sieci w Europie Środkowej były ogólnie dobre zarówno pod względem sprzedaży i zysku. Przedstawiciele Tesco wskazują, że szczególnie dobrze wypadły pod tym względem Czechy i Słowacja.

Trzecia pod względem wielkości sieć handlowa na świecie podała, że okresie 26 tygodni zakończonym 27 sierpnia, jej zysk operacyjny wzrósł o 3,7 procent, do 1,77 miliarda funtów, a sprzedaż, z wyłączeniem VAT-u, o 7,8 procent, do 31,8 miliarda.

Tesco, które ma około 5,4 tys. sklepów w 14 krajach podało, że zysk w Azji wzrósł o 19 proc., w Wielkiej Brytanii o 4,5 proc., a na innych rynkach europejskich o 12 procent, natomiast stratę w USA udało się zmniejszyć z 95 do 73 mln funtów 

Tesco jest jedną z największych sieci detalicznych w Polsce z prawie 400 sklepami, od hipermarketów po małe osiedlowe supermarkety. 

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • EWA 05-10-2011, 23:22:
Ja tych dyskontowych cen nie widzę. Tesco w Kielcach (obok Lidla na Warszawskiej) Kucharek 200g 2.99 (u mnie w zwykłym spożywczaku 1.89), Coca Cola 2l dwupak ok 9 zł (w osiedlowym 3.99 za 2l), Zbyszko 3 cytryny Tesco 2.99 (osiedlowy 2.49). Nie wspomnę o syfie w Tesco. Niektóre ceny są mocno zawyżone.
  • so so 05-10-2011, 20:45:
Panie prezesie dyskontowe ceny nie pomogły ?
cena to nie wszystko :)

Zobacz wszystkie komentarze (2)

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (28 535) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH