Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

W segmencie e-commerce nie ma miejsca dla wszystkich

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 11-05-2015, 14:04
W segmencie e-commerce nie ma miejsca dla wszystkich
Rafał Brzoska, prezes Grupy Integer.pl (fot. PTWP)

- W segencie e-commerce wygra ten kto będzie miał najtańszy i najwygodniejszy produkt. To oznacza, że jest miejsca dla wielu, ale nie dla wszystkich - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Rafał Brzoska, prezes Grupy Integer.pl.

Wielu graczy z branży spożywczej przygotowuje start projektów on-line, m.in. Kaufland, Lidl, Polomarket, Stokrotka,  czy Carrefour. Kto ma szansę wygrać na tym rynku?

Nikt nie może sobie pozwolić na ignorowanie sprzedaży online, bo to by znaczyło, że nie rozumie co dzieje się na tym rynku. Dlatego wszyscy o tym mówią, ale kto zdecyduje się na rozwój projektu to inna sprawa. Gdy Tesla wchodziła na rynek z samochodem elektrycznym, wszyscy składali deklaracje podobnych projektów. Jednak niewielu producentów ma w ofercie więcej niż jedne model takiego auta, choć niewątpliwie to jest kierunek, który zmieni rozwój branży motoryzacyjnej. Podobnie jest w segmencie e-commerce. Wygra ten kto będzie miał najtańszy i najwygodniejszy produkt. To oznacza, że jest miejsca dla wielu, ale nie dla wszystkich.

Co będzie determinowało rozwój e-commerce w Polsce?

Myślę, że kluczem jest poszerzanie asortymentu: połączenie jakościowo dobrego towaru z wygodną dostawą i możliwością darmowego zwrotu lub wymiany. To jest ten element, na który bardzo liczymy przy współpracy z Allegro – darmowy zwrot będzie napędzał sprzedaż, jak ma to obecnie miejsce w Zalando, które tak szybko rosło głównie dzięki opcji darmowego zwrotu. W Polsce to ciągle nie jest element napędzający sprzedaż. Klienci jeszcze nie poznali smaku tego, jak to jest kupić sobie 5 koszul, 3 pary butów, 4 sukienki, przymierzyć ubrania w domu i zwrócić za darmo wybrane produkty. Wystarczy jednak, że konsumenci zauważą taką możliwość, spróbują tego rodzaju zakupów. Jestem przekonany, że od tego momentu stanie się to dla nich standardem.  Trzeba jednak jasno powiedzieć, że polski e-commerce nie jest jeszcze na to gotowy. Zalando zwrócone towary automatycznie „wypycha” z podstawowej oferty. Czy to jest możliwe w polskim e-commerce? Moim zdaniem nie – nasze e-sklepy pracują na bardzo niskich marżach – by przyjąć darmowy zwrot, przepakować ponownie i wysłać do klienta, biorąc na siebie te koszty. Dlatego bardzo wielu międzynarodowych, dużych graczy, wchodzących na polski rynek, zagospodaruje naszych klientów, kierując do nich właśnie ofertę darmowych zwrotów.

Popularność usługi click & collect będzie rosła?

Jestem przekonany, że Polacy będą przechodzić od dostaw do domu, do znacznie  wygodniejszej metody click&collect. Ci którzy mają do odebrania małe paczki, zdecydują się właśnie na  to rozwiązanie. Jest ono tańsze i szybsze, bo nie trzeba czekać w domu na kuriera. Nasza sieć docelowo na koniec 2015 roku ma osiągnąć liczbę  1600 Paczkomatów. Uruchomimy także 8 tys. punktów partnerskich, gdzie można będzie odbierać przesyłki awizowane. Są to naturalne punkty, które mają być wpięte w naszą sieć opartą jednak w głównej mierze na urządzeniach automatycznych. Zakładam, że w ten sposób natychmiast staniemy się największym graczem na polskim rynku dostaw dla e-commerce, i 3 lub 4 graczem w tym  sektorze w Europie.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (5)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • klakier 12-05-2015, 10:51:
Wszyscy najwieksi zaraz będą się zaijac o lodówkomaty bo każdy będzie chciał rozwijac swoja siec szybkich dostaw - stany dopiero zaczynaja testowac click and colect ale ie można odmówić unikatowości tej metodzie.
  • virtuspro 12-05-2015, 10:49:
Jeżeli opcja będzie faktycznie oferowała darmową możliwość zwrotu lub wymiany to ludzi chetnych do takich zakupów znajdzie się cała masa.
  • mediev 12-05-2015, 10:46:
watpie by korzystaly z tego osoby starsze…w koncu kto z dziadków korzysta z tableta albo pc???

Zobacz wszystkie komentarze (5)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 087) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH