Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

W sezonie świątecznym Merlin.pl realizuje trzykrotnie więcej zamówień

  • dlahandlu.pl
  • Autor: www.dlahandlu.pl
  • Data: 27-11-2014, 11:51

Okres przedświąteczny jest czasem masowych zakupów dokonywanych w internecie. Merlin.pl przeanalizował trendy zakupowe z ostatnich kilku lat - czas wzmożonego kupowania prezentów rozpoczyna się już ok. 20 listopada i trwa nawet do 22 grudnia. W tym okresie rośnie nie tylko wartość zamówień, ale również liczba wysyłanych paczek.

- W sezonie świątecznym realizujemy trzy razy więcej zamówień niż w standardowym miesiącu - mówi Marcin Zduńczyk, dyrektor marketingu i sprzedaży w Merlin.pl. - Szczyt świątecznych zakupów w ubiegłym roku przypadł na okres między 9 a 15 grudnia, gdy wysłaliśmy łącznie najwięcej paczek. Większość klientów nie czeka z zamówieniem prezentów online na ostatnią chwilę, gdyż rekordowym dniem pod względem realizowanych zamówień był 2 grudnia - dodaje Zduńczyk.

Według danych Merlin.pl, w ciągu całego sezonu świątecznego, najpopularniejszym dniem zakupowym był tradycyjnie poniedziałek - to właśnie na początku tygodnia, Polacy zamawiali najwięcej. Stosunkowo najmniej klientów dokonywało natomiast zakupów w weekendy, w szczególności w soboty.

Książki, muzyka, zabawki, ale również kosmetyki, filmy lub seriale na DVD/Blu-ray - to jedne z najpopularniejszych prezentów w Merlin.pl, według trendów z ubiegłego roku. Można również zauważyć istotne różnice w zakupach prezentowych dokonywanych przez kobiety oraz mężczyzn. Podczas, gdy panie znacznie częściej stawiały na zakup książek, zabawek, artykułów dla dzieci oraz kosmetyków, panowie - chętniej niż płeć piękna - wybierali w tym czasie muzykę oraz elektronikę, w tym głównie smartfony, e-booki, tablety, kamery.

Kobiety wydawały więcej na świąteczne zakupy - w porównaniu do transakcji dokonywanych przez mężczyzn, średnia wartość koszyka pań była w tym okresie niemal dwa razy wyższa. Wyjątkiem są wyłącznie zakupy z działu elektronika, gdzie to zamówienia panów miały jednostkowo wyższą wartość.

Polacy coraz częściej robią zakupy w sieci, jednak kupujący online nadal chętnie zamawiają towar z możliwością osobistego odbioru przesyłki - dostępność takiej opcji często w dużej mierze wpływa na decyzję zakupową.

- Przed świętami intensywnie rozwijamy sieć bezpłatnych punktów odbioru w całej Polsce. Połączenie e-handlu z "fizyczną" obecnością zdaje egzamin, gdyż klienci coraz częściej decydują się na odbiór własny, nie musząc płacić dodatkowo za dostawę, z możliwością odbioru swoich zakupów nawet do północy. Inni preferują odbiór osobisty, gdyż sami mogą wybrać czas oraz miejsce, odwiedzając łatwo dostępny punkt, w drodze do domu lub z pracy - dodaje M. Zduńczyk z Merlin.pl.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 928) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.