Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

W sklepach tradycyjnych wzrost sprzedaży alkoholu i produktów tytoniowych

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 05-05-2016, 11:46
W sklepach tradycyjnych wzrost sprzedaży alkoholu i produktów tytoniowych
W sklepach tradycyjnych wzrost sprzedaży alkoholu i produktów tytoniowych. Fot. shutterstock

W marcu 2016 r. wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m kw. była o 5,5 proc. wyższa niż rok wcześniej, mimo iż łączna liczba transakcji spadła w tym czasie o 1,2 proc.. W ujęciu mdm odnotowano natomiast zarówno wzrost obrotów (o 12,45 proc.), jak i liczby transakcji (o 9,5 proc.). W porównaniu z marcem 2015 r. wzrosły wydatki klientów na alkohole, produkty tytoniowe, majonez i chrzan – podaje Biuletyn Polskiej Izby Handlu za Centrum Monitorowania Rynku.

W porównaniu z marcem 2015 r. wzrosły wydatki klientów na kategorie, które odpowiadają za dużą część obrotów sklepów małoformatowych, czyli alkohole (o 12 proc.) i produkty tytoniowe (o 12,5 proc.). Szczególnie duże wzrosty w kategorii alkohole odnotowały likiery i kremy (wydatki na nie wzrosły rdr o 91 proc.), whisky (o 58 proc.) i wina stołowe (o 40 proc.) – podaje  Biuletyn Polskiej Izby Handlu za Centrum Monitorowania Rynku.

Duży wpływ na to, co w marcu 2016 r. trafiało do koszyków klientów sklepów małoformatowych, miały przygotowania do Wielkanocy. W omawianym okresie wydatki na przyprawy i dodatki kulinarne były wyższe o prawie 13 proc. niż w marcu 2015 r. i o prawie 30 proc. wyższe niż w lutym 2016 r. – czytamy w biuletynie.

Popyt na majonez zwiększył się w porównaniu z marcem 2015 r. o 26,6 proc., a na chrzan – o 43 proc. W porównaniu z lutym 2016 r. wzrosty wydatków na te typowo świąteczne kategorie były jeszcze większe – wyniosły odpowiednio 67 proc. i 247 proc.

Wartość sprzedaży zup mokrych była w marcu br. o 43 proc. wyższa niż w miesiąc wcześniej, natomiast wydatki na warzywa w puszkach (wykorzystywane często do sałatek) zwiększyły się w tym czasie o 46,6 proc. Z myślą o świątecznych wypiekach klienci częściej wkładali do koszyków m.in. ciasta w proszku (wydatki na nie były wyższe o 93 proc. niż w lutym 2016 r.), dodatki do ciast (wzrost o 90 proc.) i kakao (o prawie 50 proc.).

Jak zwykle przed Wielkanocą wzrosła sprzedaż czekolady i wyrobów czekoladowych (o 9 proc. w ujęciu rdr i o 36,5 proc. w ujęciu mdm). W marcu br. dużym zainteresowaniem klientów sklepów małoformatowych cieszyły się czekolady (wzrost wartości sprzedaży o 35 proc. w porównaniu z lutym br.), praliny (wzrost o 49 proc.) oraz jajka niespodzianki (o prawie 38 proc.).

W marcu 2016 r. klienci sklepów małoformatowych wydawali na zakupy średnio 12,45 zł, o 6,8 proc. więcej niż rok wcześniej – czytamy w biuletynie.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 340) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH