REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

W sklepach tradycyjnych wzrost sprzedaży alkoholu i produktów tytoniowych

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 05-05-2016, 11:46
W sklepach tradycyjnych wzrost sprzedaży alkoholu i produktów tytoniowych
W sklepach tradycyjnych wzrost sprzedaży alkoholu i produktów tytoniowych. Fot. shutterstock

W marcu 2016 r. wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m kw. była o 5,5 proc. wyższa niż rok wcześniej, mimo iż łączna liczba transakcji spadła w tym czasie o 1,2 proc.. W ujęciu mdm odnotowano natomiast zarówno wzrost obrotów (o 12,45 proc.), jak i liczby transakcji (o 9,5 proc.). W porównaniu z marcem 2015 r. wzrosły wydatki klientów na alkohole, produkty tytoniowe, majonez i chrzan – podaje Biuletyn Polskiej Izby Handlu za Centrum Monitorowania Rynku.

REKLAMA

W porównaniu z marcem 2015 r. wzrosły wydatki klientów na kategorie, które odpowiadają za dużą część obrotów sklepów małoformatowych, czyli alkohole (o 12 proc.) i produkty tytoniowe (o 12,5 proc.). Szczególnie duże wzrosty w kategorii alkohole odnotowały likiery i kremy (wydatki na nie wzrosły rdr o 91 proc.), whisky (o 58 proc.) i wina stołowe (o 40 proc.) – podaje  Biuletyn Polskiej Izby Handlu za Centrum Monitorowania Rynku.

Duży wpływ na to, co w marcu 2016 r. trafiało do koszyków klientów sklepów małoformatowych, miały przygotowania do Wielkanocy. W omawianym okresie wydatki na przyprawy i dodatki kulinarne były wyższe o prawie 13 proc. niż w marcu 2015 r. i o prawie 30 proc. wyższe niż w lutym 2016 r. – czytamy w biuletynie.

Popyt na majonez zwiększył się w porównaniu z marcem 2015 r. o 26,6 proc., a na chrzan – o 43 proc. W porównaniu z lutym 2016 r. wzrosty wydatków na te typowo świąteczne kategorie były jeszcze większe – wyniosły odpowiednio 67 proc. i 247 proc.

Wartość sprzedaży zup mokrych była w marcu br. o 43 proc. wyższa niż w miesiąc wcześniej, natomiast wydatki na warzywa w puszkach (wykorzystywane często do sałatek) zwiększyły się w tym czasie o 46,6 proc. Z myślą o świątecznych wypiekach klienci częściej wkładali do koszyków m.in. ciasta w proszku (wydatki na nie były wyższe o 93 proc. niż w lutym 2016 r.), dodatki do ciast (wzrost o 90 proc.) i kakao (o prawie 50 proc.).

Jak zwykle przed Wielkanocą wzrosła sprzedaż czekolady i wyrobów czekoladowych (o 9 proc. w ujęciu rdr i o 36,5 proc. w ujęciu mdm). W marcu br. dużym zainteresowaniem klientów sklepów małoformatowych cieszyły się czekolady (wzrost wartości sprzedaży o 35 proc. w porównaniu z lutym br.), praliny (wzrost o 49 proc.) oraz jajka niespodzianki (o prawie 38 proc.).

W marcu 2016 r. klienci sklepów małoformatowych wydawali na zakupy średnio 12,45 zł, o 6,8 proc. więcej niż rok wcześniej – czytamy w biuletynie.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (23 371) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH