REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

W Tesco i innych sklepach oblężenie; Polacy kupią ponad 4 mln jajek

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 22-03-2016, 10:34
W Tesco i innych sklepach oblężenie; Polacy kupią ponad 4 mln jajek
w ciągu Wielkiego Tygodnia w koszykach klientów znajdzie się: ponad 4 mln jajek, ponad pół mln słoików majonezu, niemal 200 tys. gotowych pasztetów i wędzonek, czy 80 tys. szt. babek i babeczek fot. Tesco

W sklepach Tesco wzrost sprzedaży wybranych artykułów spożywczych w okresie przedświątecznym sięga nawet kilkuset procent. Tesco szacuje, że tylko w ciągu Wielkiego Tygodnia w koszykach klientów znajdzie się: ponad 4 miliony jajek, ponad pół miliona słoików majonezu, niemal 200 tysięcy gotowych pasztetów i wędzonek, czy 80 tysięcy sztuk babek i babeczek.

REKLAMA

Z badania przeprowadzonego dla Tesco Polska przez SW Research wynika, że ponad 47 proc. Polaków zaczyna przygotowania do Wielkanocy na około tydzień wcześniej, a kolejne 24 proc. przygotowuje wszystko na ostatnią chwilę, czyli na kilka dni przed. Dlatego większość sklepów spożywczych przeżywa oblężenie właśnie w ostatnim przedświątecznym tygodniu.

Wzrosty sprzedaży w okresie przedświątecznym są znaczące.  Królem sezonu jest majonez - kupujemy go nawet 4-5 razy więcej w porównaniu z tygodniami przedświątecznymi. Co ciekawe, aż 1/3 sprzedaży przypada na majonezy regionalne, co pokazuje nasze przywiązanie do lokalności i tradycji.

Ponadto, w przedświątecznym tygodniu w koszykach klientów znajdziemy ponad 2 razy więcej gotowych pasztetów i ponad 3 razy więcej wędzonek. Rekordowy jest popyt na babki i babeczki – w Wielkim Tygodniu Polacy kupują ich w Tesco ponad 200 razy więcej niż w przed sezonem.

–  Z badań wynika, iż w tym tygodniu na przedświąteczne zakupy wybierze się prawdopodobnie około 70 proc. Polaków. Widzimy jak ważna jest oferta wielkanocna, dlatego stale urozmaicamy gamę produktów spożywczych. Na naszych półkach można znaleźć m.in. jaja z produkcji ekologicznej, regionalne majonezy z Kętrzyna i Świdnicy czy świeży drób – przepiórkę, kaczkę i perliczkę. Naszą markę własną finest rozszerzyliśmy niedawno o wiele wędzonek i pasztetów tworzonych według tradycyjnych polskich receptur - mówi Michał Sikora, rzecznik prasowy Tesco Polska.

Badanie zostało przeprowadzone przez SW Research na zlecenie Tesco Polska, w dniach 14-16 marca 2016 r. metodą indywidualnych wywiadów kwestionariuszowych online (CAWI) na ogólnopolskiej, reprezentatywnej próbie 800 Polaków w wieku 16 lat i więcej.

 

 

 

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Jajacarz 23-03-2016, 10:52:
Co to jest za lość. To zaledwie 0.1 jajka/"obatela".

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (21 512) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 708 744)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH