REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

W tym roku przychody AmRestu mogą przekroczyć 2 mld zł

  • Autor: PAP
  • Data: 19-10-2009, 21:47
W tym roku przychody AmRestu mogą przekroczyć 2 mld zł

W tym roku przychody AmRestu mogą przekroczyć 2 mld zł, spółka otworzy około 50 restauracji. Docelowo AmRest chce osiągać na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej 15 proc. marży EBITDA, a na rynku amerykańskim 10 proc. EBITDA - powiedział Wojciech Mroczyński, członek zarządu AmRest.

REKLAMA

- Arytmetyka wskazuje, że plan 3 razy 3 (potrojenie przychodów na koniec 2009 roku w porównaniu z 2006 r - przyp. PAP) to cel niezagrożony. Niewykluczone, że przekroczymy ten plan. Patrząc na ostatnie kwartały i nasz model biznesu to jest to bardzo realne. Jest bardzo prawdopodobne, że osiągniemy w tym roku powyżej 2 mld zł przychodów - powiedział Mroczyński. W 2006 roku przychody spółki wyniosły 629,3 mln zł. Narastająco, po trzech kwartałach tego roku szacunkowe przychody AmRestu wyniosły 1,53 mld zł, po wzroście o 62,7 proc. rdr.

W samym trzecim kwartale wstępne przychody spółki wzrosły o 12,2 proc., do 485,4 mln zł, z czego 321,3 mln zł stanowiła sprzedaż wygenerowana przez restauracje AmRest w Europie, a 164,2 mln zł sprzedaż w restauracjach na rynku amerykańskim. - Patrząc na otoczenie, to jest to zupełnie przyzwoity rezultat. Nie ukrywamy, że nie jest tak różowo, jak 2-3 lata temu. Jeśli mielibyśmy porównywać do naszych historycznych 30 - 40 proc. wzrostów, to jest to spowolnienie - powiedział Mroczyński, wyjaśniając, że od trzeciego kwartału 2008 r. skonsolidowany jest już biznes amerykański.

Poinformował, że na większości rynków spółka doświadcza spadków sprzedaży. - Na większości rynków mamy jednocyfrowy spadek sprzedaży. Martwi nas to,  ale nie jest to dramatyczny spadek - powiedział Mroczyński. AmRest chce wykorzystać okres spowolnienia na poprawę rentowności. - Pracujemy nad rentownością. Zamykamy nierentowne lokale, dostosowujemy koszty do naszej struktury, renegocjujemy umowy, ograniczamy koszty zmienne - powiedział.

Nie chciał powiedzieć jakich oszczędności spółka się spodziewa. - Naszym celem na przyszłość jest marża 15 proc. EBITDA dla całego biznesu w Europie Środkowo-Wschodniej. Jeśli chodzi o biznes amerykański, to w ciągu kilku lat chcemy dojść do 10 proc. EBITDA. Robimy wszystko, by powoli się do tego poziomu zbliżyć - powiedział Mroczyński. W I połowie 2009 roku marża zysku EBITDA w Europie wyniosła 11,6 proc., a w Stanach Zjednoczonych 4,1 proc. Na podstawowych rynkach: polskim i czeskim wyniosła odpowiednio 14,7 proc. i 10,9 proc.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (11 924) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH