Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

W tym roku przychody AmRestu mogą przekroczyć 2 mld zł

  • Autor: PAP
  • Data: 19-10-2009, 21:47
W tym roku przychody AmRestu mogą przekroczyć 2 mld zł

W tym roku przychody AmRestu mogą przekroczyć 2 mld zł, spółka otworzy około 50 restauracji. Docelowo AmRest chce osiągać na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej 15 proc. marży EBITDA, a na rynku amerykańskim 10 proc. EBITDA - powiedział Wojciech Mroczyński, członek zarządu AmRest.

- Arytmetyka wskazuje, że plan 3 razy 3 (potrojenie przychodów na koniec 2009 roku w porównaniu z 2006 r - przyp. PAP) to cel niezagrożony. Niewykluczone, że przekroczymy ten plan. Patrząc na ostatnie kwartały i nasz model biznesu to jest to bardzo realne. Jest bardzo prawdopodobne, że osiągniemy w tym roku powyżej 2 mld zł przychodów - powiedział Mroczyński. W 2006 roku przychody spółki wyniosły 629,3 mln zł. Narastająco, po trzech kwartałach tego roku szacunkowe przychody AmRestu wyniosły 1,53 mld zł, po wzroście o 62,7 proc. rdr.

W samym trzecim kwartale wstępne przychody spółki wzrosły o 12,2 proc., do 485,4 mln zł, z czego 321,3 mln zł stanowiła sprzedaż wygenerowana przez restauracje AmRest w Europie, a 164,2 mln zł sprzedaż w restauracjach na rynku amerykańskim. - Patrząc na otoczenie, to jest to zupełnie przyzwoity rezultat. Nie ukrywamy, że nie jest tak różowo, jak 2-3 lata temu. Jeśli mielibyśmy porównywać do naszych historycznych 30 - 40 proc. wzrostów, to jest to spowolnienie - powiedział Mroczyński, wyjaśniając, że od trzeciego kwartału 2008 r. skonsolidowany jest już biznes amerykański.

Poinformował, że na większości rynków spółka doświadcza spadków sprzedaży. - Na większości rynków mamy jednocyfrowy spadek sprzedaży. Martwi nas to,  ale nie jest to dramatyczny spadek - powiedział Mroczyński. AmRest chce wykorzystać okres spowolnienia na poprawę rentowności. - Pracujemy nad rentownością. Zamykamy nierentowne lokale, dostosowujemy koszty do naszej struktury, renegocjujemy umowy, ograniczamy koszty zmienne - powiedział.

Nie chciał powiedzieć jakich oszczędności spółka się spodziewa. - Naszym celem na przyszłość jest marża 15 proc. EBITDA dla całego biznesu w Europie Środkowo-Wschodniej. Jeśli chodzi o biznes amerykański, to w ciągu kilku lat chcemy dojść do 10 proc. EBITDA. Robimy wszystko, by powoli się do tego poziomu zbliżyć - powiedział Mroczyński. W I połowie 2009 roku marża zysku EBITDA w Europie wyniosła 11,6 proc., a w Stanach Zjednoczonych 4,1 proc. Na podstawowych rynkach: polskim i czeskim wyniosła odpowiednio 14,7 proc. i 10,9 proc.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 611) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.