Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Handel

W USA nawet 10 tys. USD grzywny za zautomatyzowany telemarketing

Nowe amerykańskie przepisy, mające zniechęcić firmy do stosowania zautomatyzowanego telemarketingu, pozwolą na nałożenie nawet 10 tys. USD grzywny za jedno tego rodzaju połączenie – pisze serwis The Verge.


Autor: PAP
Data: 03-01-2020, 08:51

Podpisana przez prezydenta USA Donalda Trumpa w poniedziałek ustawa TRACED podwyższa grzywny za stosowanie zrobotyzowanych połączeń telefonicznych i zobowiązuje dostawców usług telekomunikacyjnych do uwierzytelniania połączeń realizowanych za pośrednictwem ich sieci. Na początku grudnia amerykański Kongres zatwierdził przełomowe prawo, dające nowe możliwości ścigania podmiotów odpowiedzialnych za nielegalne zrobotyzowane połączenia - pisze serwis.

Poza zwiększeniem maksymalnej kwoty grzywny za jedno połączenie prawo wymaga od głównych koncernów telekomunikacyjnych, takich jak AT&T, Verizon i T-mobile, aby korzystali z systemu uwierzytelniania identyfikatora rozmówcy STIR/SHAKEN. Technologia te pozwala klientowi sprawdzić, czy przychodzące połączenie nie jest zautomatyzowanym telemarketingiem ze sfałszowanego numeru telefonu. Jak zauważył Verge, telekomy już rozpoczęły wdrażanie tej technologii, jednak na razie w ograniczonym zakresie.

Docelowo operatorzy tacy jak AT&T czy Verizon powinni identyfikować połączenia pomiędzy swoimi sieciami, gwarantując, że połączenie pochodzi od prawdziwego i zidentyfikowanego numeru.

W oficjalnym oświadczeniu przewodniczący Federalnej Komisji Łączności (FCC) CC Ajit Pai wyraził uznanie dla Kongresu USA za walkę zarówno z nielegalnymi zrobotyzowanymi połączeniami, jak i celowym fałszowaniem identyfikatora dzwoniącego. W czerwcu 2019 roku FCC jednogłośnie opowiedziała się za możliwością domyślnego blokowania zautomatyzowanego telemarketingu przez firmy telefoniczne. W lipcu 2019 r. AT&T zapowiedziało uruchomienie automatycznego blokowania zrobotyzowanego telemarketingu; usługa jest uruchamiana domyślnie. Inni dostawcy usług telekomunikacyjnych oferowali taką funkcję już wcześniej, ale mogła ona być aktywowana wyłącznie przez użytkownika.

Jednak według ekspertów podmioty korzystające ze zautomatyzowanych połączeń mimo nowych przepisów znajdą sposób, aby wciąż stosować tego rodzaju telemarketing. Według wiceprezesa ds. zarządzania produktem w Transaction Network Services (TNS) Paul Florack firmy "zawsze poradzą sobie" z obejściem prawa. TNS prowadzi analizy zrobotyzowanych połączeń dla Verizona, Sprinta i innych dostawców telekomunikacyjnych.

Jak ponadto zauważył serwis News & Obserwer, nie każde zrobotyzowane połączenie jest nielegalne. Jeśli wyrażono na to pisemną zgodę, firma może realizować połączenia marketingowe np. z ofertami wycieczkowymi składającymi się z wcześniej nagranych wiadomości. W grę wchodzą jeszcze zrobotyzowane powiadomienia z aptek czy szkół. Nowe prawo nie wpływa również na połączenia telemarketingowe wykonywane przez człowieka. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

marketing RSS ALERT    /    reklama RSS ALERT    /    telemarketing RSS ALERT    /    handel RSS ALERT    /    USA RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 35.175.201.14
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.