Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Handel

Walentynki to coraz bardziej dochodowe święto dla handlu

Walentynki plasują się w czołówce najbardziej dochodowych świąt obchodzonych w Polsce, zaraz po Bożym Narodzeniu i Wielkanocy. W zeszłym roku Polacy wydali na prezenty dla najbliższych 1,5 mld złotych, w tym roku stawka wzrośnie. Wśród najchętniej kupowanych prezentów są kwiaty, słodycze, biżuteria i perfumy – mówi Anna Rak, Country Manager Trusted Shops w Polsce.

Walentynki to coraz bardziej dochodowe święto dla handlu
fot. shutterstock

Autor: www.portalspozywczy.pl
Data: 04-02-2019, 11:14

– Liczba osób celebrujących święto zakochanych w Polsce przybywa, zwłaszcza wśród przedstawicieli Generacji Z i Millenialsów. Jak podaje Picodi już ponad 70% Polaków deklaruje, że obchodzi walentynki, a wśród osób będących w związkach tylko 9% mężczyzn i 3% kobiet ignoruje to święto[1]. Zmienia się nie tylko podejście do tego wydarzenia, ale również sposób dokonywania transakcji zakupowych. Według badań przeprowadzonych przez National Retail Federation (NRF) wydatki na walentynki w USA w 2019 roku mogą przekroczyć rekordową sumę 20 miliardów dolarów, a jedna trzecia kupujących zostawi te pieniądze w sklepach internetowych – mówi Anna Rak, Country Manager Trusted Shops w Polsce.

– Do najchętniej kupowanych – a jednocześnie najczęściej oczekiwanych – prezentów walentynkowych dla kobiet możemy zaliczyć kwiaty, słodycze, biżuterię i perfumy. Jeśli chodzi o udane prezenty dla mężczyzn, to wśród wymienianych upominków panowie chętnie widzą gadżety elektroniczne lub bony podarunkowe na zakupy związane z ich zainteresowaniami - dodaje.

- Według raportu PwC Polacy coraz częściej wolą zainwestować w czas spędzony z bliskimi niż w produkty materialne, ponieważ mają świadomość, że rodzina i znajomi są najcenniejsi. 33% ankietowanych potwierdziło, że wydaje pieniądze na potrzeby związane z doświadczeniem. A 30% twierdzi, że przedmioty materialne są dla nich ważne - informuje ekspertka.

Dodaje, że w Polsce walentynki cieszą się coraz większą popularnością, dzięki zmianie naszego podejścia do ich celebracji. - Przestajemy myśleć o nich w kategoriach kupowania wymuszonego drobiazgu, żeby zdać test z miłości, a zaczynamy traktować je jako okazję do spędzenia czasu z ukochaną osobą – randkę. Dlatego jedną z najczęściej wybieranych opcji prezentowych jest wspólne wyjście do restauracji czy kina. Sprawdzają się też krótkie podróże, wizyty w SPA czy bilety na koncerty - tłumaczy Anna Rak.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Anna Rak RSS ALERT    /    Trusted Shops RSS ALERT    /    Walentynki RSS ALERT    /    handel RSS ALERT

KOMENTARZE (6)

  • Patryk 2019-02-04 14:48:24
    Z zachodu moda przyszła i teraz trzeba obchodzić jak już to się przyjęło no i zysk dla handlu przez to jest generowany.. U mnie dziewczyna zaraz by mówiła że zapomniałem o niej to trzeba było prezent kupić na walentynki, będzie latać w leszczyńskim aerotunelu. Myślę, że większość facetów by tego święta nie obchodziło robią to wyłącznie na wzgląd kobiet
  • smoro 2019-02-10 08:53:49
    No my to pewnie xboxa kupimy, ale jeszzce musimy przeliczyć zawartość portfela.
    • jajko 2019-02-10 13:51:37
      Jakichs promek nie ma tera w jakichs mexpertach?
      • Kochaś 2019-02-11 09:56:19
        Walędrinkowa jest wiec polecam ;) Niektóre smartfony są nieźle przecenione
    • Parkon 2019-02-14 19:35:04
      teraz o 100 zł mają taniej. Ja to chyba jeszcze poczekam
      • barti 2019-02-17 18:19:24
        nie ma co czekać. stówka jest git.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.82.52.91
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.