Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu
Handel

Walmart wykorzysta sztuczną inteligencję w swoich sklepach

Tysiące kamer pod sufitem i czujniki na półkach - największa amerykańska sieć supermarketów Walmart zamierza wykorzystać rozwiązania sztucznej inteligencji w swoich sklepach, by móc lepiej nimi zarządzać i sprawniej reagować na problemy - pisze Associated Press.

Walmart wykorzysta sztuczną inteligencję w swoich sklepach
Fot. Shutterstock

Autor: PAP
Data: 28-04-2019, 09:43

Czujniki mają w czasie rzeczywistym dostarczać informacji o stanie produktów, ewentualnej potrzebie uzupełnienia towarów na półkach czy długości kolejek do kas, tak, by obsługa mogła szybko zainterweniować.

Jak pisze agencja, amerykańska sieć handlowa, zmuszona do ostrej konkurencji na rynku sprzedaży detalicznej, digitalizuje swoje sklepy, by zarządzać nimi bardziej efektywnie, ściślej kontrolować koszty i zadowolić klientów, ułatwiając im zakupy. W tym tygodniu Walmart oficjalnie otworzył "inteligentne laboratorium" w swoim sklepie spożywczym na Long Island.

Zastosowane tam technologie, zaprezentowane dziennikarzom AP, mają monitorować ewentualne uszkodzenia towaru, braki na półkach czy dostępność koszyków na zakupy. Pracownicy otrzymają odpowiednie powiadomienia telefoniczne. AP zwraca uwagę, że sięgnięcie przez Walmarta po możliwości, jakie dają zastosowania sztucznej inteligencji następuje po dwóch latach od chwili, gdy do gry w branży spożywczej wszedł Amazon, kupując sieć Whole Foods Market. To wywarło na tradycyjne sieci handlowe presję, by zainwestowały w nowoczesne technologie. Jednocześnie starają się one obniżać ceny żywności i zarządzać wydatkami - pisze AP, przypominając, że Amazon wprowadził sklepy Amazon Go bez kasjera, za to z czujnikami śledzącymi ponad 1000 produktów na półkach. Sprzedaż online Walmarta w USA nadal stanowi ułamek sprzedaży potężnego imperium online Amazona, która w ubiegłym roku osiągnęła 122,98 miliarda dolarów.

Jednak Walmart zapewnia, że każdego tygodnia jego sklepy - online lub osobiście - odwiedza ponad 140 milionów klientów, tworząc przy okazji cenną bazę danych. W zakończonym 31 stycznia roku finansowym Walmart uzyskała ponad 500 miliardów dolarów ogólnej sprzedaży na całym świecie. Sieć ma nadzieję, że w ciągu pół roku zacznie stosować niektóre z rozwiązań nowych technologii w innych sklepach, co obniży koszty, a w konsekwencji - ceny. To ma z kolei przynieść wzrost sprzedaży.

Mike Hanrahan, dyrektor generalny firmy ds. sprzedaży detalicznej, zapewnia, że kamery zamontowane w sklepie skupiają się na półkach z towarami, natomiast nie odróżniają twarzy, przynależności etnicznej ani nie śledzą klientów. Na terenie całego sklepu znajdują się oznaczenia informujące kupujących o tym, jak wykorzystywane są nagrania. Podkreśla też, że Walmart zadbał o ochronę prywatności kupujących oraz że kamer nie ma w części aptecznej, w okolicy toalet ani w pokojach dla pracowników. Hanrahan tłumaczy, że firma nie tylko chce lepiej zrozumieć, jak technologia wpływa na klientów i pracowników, ale także edukować kupujących.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

WalMart RSS ALERT    /    robotyzacja RSS ALERT    /    sztuczna inteligencja RSS ALERT    /    sklepy RSS ALERT    /    supermakety RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.209.104.7
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.