REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Warszawa ma wystarczającą ilość powierzchni handlowych?

  • Autor: ŁR, portalspozywczy.pl
  • Data: 05-02-2010, 14:42

Pod względem powierzchni handlowej, Warszawa na pierwszy rzut oka wydaje się być wystarczająco zaopatrzona. Całkowite zasoby powierzchni sprzedażowej w nowoczesnych obiektach handlowych to 1,3 mln mkw., a warszawska oferta handlowa jest jedną z najbardziej zróżnicowanych w kraju pod względem dostępnych formatów - dowiadujemy się z raportu CB Richard Ellis.

REKLAMA

Wskaźnik nasycenia Warszawy powierzchnią handlową to około 760 mkw. na tysiąc mieszkańców, nadal mniej niż w większości innych stolic europejskich. Trzeba pamiętać, że inne duże miasta Europy poza powierzchnią handlową w centrach mają zwykle dobrze rozwinięte ulice handlowe, których w Warszawie brak. Co więcej, jeśli weźmiemy pod uwagę całą aglomerację warszawską (czyli ostrożnie szacując około 3 milionów osób), wskaźnik ten spadnie do 430 mkw. na tysiąc mieszkańców.

W dodatku warszawska oferta handlowa starzeje się. Warszawski rynek powierzchni handlowych znalazł się na progu rozwoju. Zakończył się okres gwałtownego przyrostu powierzchni handlowej i obecnie rynek wchodzi w fazę dywersyfikacji, gdzie projekty będą znacznie wyraźniej dostosowywać się do potrzeb swojego klienta. Minął już czas hipermarketów z galerią handlową, choć i takie projekty będą dalej powstawać. Nadszedł czas różnicowania formatów: budowania zarówno centrów sąsiedzkich jak i centrów wyprzedażowych i regionalnych centrów handlowych.

Na rynku nadal jest miejsce zarówno na ekskluzywne domy towarowe jak i dyskonty. - Spodziewamy się znacząco nowego podejścia do rynku handlowego, gdy już znajdziemy się po drugiej stronie spowolnienia gospodarczego. W roku poprzednim działalność deweloperska była bardzo ograniczona, widać jednak oznaki poprawy, w związku z większym dostępem do kredytowania. Wznowiono prace nad niektórymi projektami, dotychczas zawieszonymi. Istniejące nisze na rynku pozwalają zaistnieć nowym projektom handlowym i pobudzić rynek warszawski do dalszego jakościowego rozwoju. Potencjał stolicy pod kątem nowych powierzchni handlowych jest nadal niewykorzystany - mówi Karina Kreja, Starszy Analityk Rynku Powierzchni Handlowych w CBRE.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (23 379) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH