Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Wartość przeciętnego e-koszyka Tesco jest 4-5 razy większa niż koszyka w sklepie stacjonarnym

  • Autor: www.portalspozywczy.pl/ pr
  • Data: 26-01-2015, 12:44
Wartość przeciętnego e-koszyka Tesco jest 4-5 razy większa niż koszyka w sklepie stacjonarnym
fot. PTWP

Rynek e-handlu w Polsce wart jest w tej chwili ok. 27 mld zł , z czego ponad 0,5 mld zł wart jest sam rynek FMCG. Jego wartość nieustannie rośnie, zmienia się także stopniowo sposób robienia zakupów przez Polaków.

Szacuje się, że w 2018 roku wartość polskiego rynku FMCG online wyniesie już ok. 1 mld zł. - Prognozujemy, że sprzedaż internetową czeka 5 lat dalszego wzrostu - mówi Mariusz Nowak, menadżer Tesco Ezakupy. - Co roku rośnie sprzedaż porównywalna , systematycznie zwiększa się liczba transakcji. Rosną wszystkie wskaźniki, co pokazuje nieuchronność sukcesu sprzedaży artykułów FMCG w internecie. Można już chyba śmiało powiedzieć, że z etapu tworzenia e-handlu artykułami spożywczymi, przemysłowymi, chemią domową i kosmetykami przechodzimy do etapu rozwoju - dodaje Nowak.

Rosnąca sprzedaż i stale rozwijający się rynek pozwalają patrzeć na zjawisko e-handlu coraz szerzej i wychwytywać trendy i kierunki, w których podąża sprzedaż w sieci. Jeszcze kilka miesięcy temu zakupy artykułów FMCG w internecie kojarzyły się przede wszystkim z kupowaniem ciężkich produktów - zgrzewek wody, kartonów mleka, opakowań proszku do prania. - Wartość przeciętnego koszyka w Ezakupach Tesco jest 4-5 razy większa niż przeciętnego koszyka w sklepie stacjonarnym. Średnia wartość przeciętnego zamówienia zwiększa się jednak co roku o kilka procent, co pokazuje, że Polacy coraz chętniej dokładają do koszyków także produkty świeże, niegdyś kupowane wyłącznie w tradycyjnym sklepie - mówi Mariusz Nowak. - Owoce, warzywa, mięso, ryby, nabiał i pieczywo też pojawiają się w zamówieniach coraz częściej. Wzrasta zaufanie klientów do kupowanych przez internet świeżych produktów - uzupełnia.

Nie wszystkie zakupy internetowe są dostarczane do domów klientów. Część z nich decyduje się na odbiór zakupów w sklepie, np. wracając z pracy do domu. - Obecnie to 5 proc. wszystkich zamówień realizowanych przez Ezakupy, ale liczba ta stale rośnie. - informuje Nowak. - Każdy klient chce dostosować sposób robienia zakupów do swojego trybu życia i zadaniem sieci handlowych działających online jest im to umożliwić - dodaje.

Zalety zakupów internetowych coraz bardziej doceniają też klienci instytucjonalni i biznesowi. - Obserwujemy stały napływ kolejnych instytucji i firm, które zaczynają korzystać z usługi Ezakupy - informuje Nowak. - Odroczona płatność, niski koszt dostawy, atrakcyjne ceny i coraz szerszy asortyment sprawiają, że zwiększa się liczba klientów innych niż indywidualni - dodaje.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 440) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH