REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Wartość rynku spożywczego w Polsce wzrosła do prawie 250 mld zł

  • Autor: PAP
  • Data: 16-12-2011, 16:21

Wartość rynku spożywczego wzrośnie w 2011 roku o 3,7 proc. do prawie 250 mld zł - wynika z raportu firmy badawczej PMR pt. "Handel detaliczny artykułami spożywczymi w Polsce 2011. Analiza rynku i prognozy rozwoju na lata 2012-2014".

REKLAMA

Według szacunków PMR w 2011 roku rynek artykułów spożywczych w Polsce osiągnął wartość prawie 250 mld zł, blisko 9 mld zł więcej niż w 2010 roku. Do tego wzrostu w największym stopniu przyczyniły się znacznie wyższe niż przed rokiem ceny.

"Konsumenci nadal trzymali w ryzach zakupy spożywcze i bardzo racjonalnie dysponowali swoim budżetem. Coraz więcej wydają na zakupy w dyskontach oraz na marki własne detalistów. Jednak jak wynika z naszych badań, w swoich wyborach klienci kierują się nie tylko ceną, a przede wszystkim jakością artykułów spożywczych" - powiedziała cytowana Dominika Kubacka, analityk firmy PMR i autor raportu.

Z raportu wynika, że umacnia się segment handlu nowoczesnego dużego formatu.

"Hipermarkety, supermarkety oraz sklepy dyskontowe kontrolują już 40 proc. rynku spożywczego, wobec zaledwie 30 proc. pięć lat temu. Małe sklepy starają się utrzymać swój biznes, między innymi dołączając do jednego z wielu dostępnych w Polsce projektów zrzeszających drobnych detalistów, w tym sieci sklepów powstających z inicjatywy dystrybutorów" - napisano w raporcie.

PMR ocenia, że największymi beneficjentami wzrostu wartości rynku są sieci dyskontowe oraz supermarketowe. W 2011 roku oba segmenty rosły dwucyfrowo i wyprzedziły pod względem udziałów rynkowych hipermarkety, które rosną porównywalnie z rynkiem.

"Przewidujemy, że już w 2012 roku segment dyskontów będzie liderem wśród wielkoformatowych kanałów dystrybucji, a jego udział przekroczy 15 proc. wartości rynku spożywczego w Polsce, czyli dwukrotnie więcej niż jeszcze pięć lat temu" - powiedziała Kubacka.

PMR szacuje, że na jeden hipermarket przypada obecnie mniej niż 95 tysięcy Polaków, na przeciętny supermarket poniżej 10 tysięcy osób, a niecałe 15 tys. na dyskont. Na koniec tego roku na milion mieszkańców będzie przypadało niemal 11 hipermarketów, ponad 100 supermarketów i prawie 70 sklepów dyskontowych.

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (24 925) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH