Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Wartość sprzedaży art. FMCG wzrosła w kwietniu aż o 22 proc. w porówaniu do roku ubiegłego

  • Autor: portalspożywczy.pl
  • Data: 20-05-2009, 17:46
Wartość sprzedaży art. FMCG wzrosła w kwietniu aż o 22 proc. w porówaniu do roku ubiegłego

Według najnowszego Indeksu Koniunktury Konsumenckiej Centrum Monitorowania Rynku w kwietniu 2009 sprzedaż produktów paczkowanych w tradycyjnych sklepach spożywczych była o 15,9 proc. wyższa niż w poprzednim roku, liczba transakcji wzrosła o 10,7 proc., a wartość sprzedaży aż o 22 proc. - czytamy w raporcie firmy CMR.

Wedłgu autorów raportu wzrost sprzedaży wynikał w główniej mierze z zakupów dokonywanych przed Wielkanocą, która w zeszłym roku wypadała w marcu, a w tym roku właśnie w kwietniu. Najsilniejszy wpływ Wielkanocy raportowany był dla alkoholi (24,8 proc. wolumenowy wzrost sprzedaży; 48 proc. wzrost wartościowy), majonezu (55,5 proc. wolumenowy wzrost sprzedaży; 59,9 proc. wzrost wartościowy) i ciast w proszku.

CMR informuje, że przyrost wartości sprzedaży był dodatkowo efektem podwyżek cen kilku kategorii produktowych kluczowych dla obrotów sklepów: papierosów (36,7 proc. przy 13,8 proc. wzroście wolumenu sprzedaży), wódki i piwa (po 48 proc. przy odpowiednio 24,8 proc. i 36,5 proc. wzroście wolumenu sprzedaży). Zauważalny przyrost sprzedaży w kwietniu (r.r.) miał miejsce także w stosunku do takich produktów jak kawa rozpuszczalna (16,8 proc. wartościowo, 12,2 proc. wolumenowo), chipsy i chrupki (20,1 proc. wartościowo i 9,3 proc. wolumenowo) czy keczup (odpowiednio: 10,8 proc. i 5 proc.).

Odwrotna sytuacja występuje w przypadku sprzedaży jogurtów, gdzie wzrostowi wolumenu o 3,6 proc. towarzyszy spadek wartości sprzedaży o 2 proc., co wynika z obniżek cen przeprowadzonych przez głównych producentów.

Kategoriami produktowymi, dla których zaraportowano spadek wolumenu sprzedaży w kwietniu 2009 vs kwiecień 2008 były między innymi desery mleczne (-26,6 proc.), batony (-12,9 proc.), cukierki (-1,3 proc.) i ciastka paczkowane (-1,5 proc.), które w tym okresie „przegrywały" z tradycyjnymi słodkimi wypiekami goszczącymi na stołach podczas Wielkanocy. Wolumenowe spadki sprzedaży dotyczyły także takich produktów jak mleko (-6,3 proc.), herbata (-5,9 proc.), tłuszcze (-3,8 proc.) czy kawa mielona (-3,3 proc.).

Raport CMR wskazuje również, że niektóre z produktów odnotowały spadek wolumenu przy wzroście wartości sprzedaży - miało to miejsce w przypadku kawy mielonej (-3,3 proc. przy wzroście wartości sprzedaży o 5,3 proc.), cukierków (-1,3 proc. przy wzroście wartości sprzedaży o 4,6 proc.) i ciastek (-1,5 proc. przy wzroście wartości sprzedaży o 0,4 proc.).

Autorzy opracowania podkreślają, ze należy także pamiętać o wpływie pogody na wielkość sprzedaży - tegoroczny kwiecień był cieplejszy niż w zeszłym roku, co miało wyraźne przełożenie na sprzedaż napojów bezalkoholowych (wzrost sprzedaży ilościowo o 27,7 proc. i wartościowo o 34,1 proc.), piwa (wzrost sprzedaży ilościowo o 36,5 proc. i wartościowo o 48 proc.) i lodów (wzrost sprzedaży ilościowo o 70,7 proc. i wartościowo o 85,6 proc.).

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (26 108) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH