REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Wartość sprzedaży art. FMCG wzrosła w kwietniu aż o 22 proc. w porówaniu do roku ubiegłego

  • Autor: portalspożywczy.pl
  • Data: 20-05-2009, 17:46
Wartość sprzedaży art. FMCG wzrosła w kwietniu aż o 22 proc. w porówaniu do roku ubiegłego

Według najnowszego Indeksu Koniunktury Konsumenckiej Centrum Monitorowania Rynku w kwietniu 2009 sprzedaż produktów paczkowanych w tradycyjnych sklepach spożywczych była o 15,9 proc. wyższa niż w poprzednim roku, liczba transakcji wzrosła o 10,7 proc., a wartość sprzedaży aż o 22 proc. - czytamy w raporcie firmy CMR.

REKLAMA

Wedłgu autorów raportu wzrost sprzedaży wynikał w główniej mierze z zakupów dokonywanych przed Wielkanocą, która w zeszłym roku wypadała w marcu, a w tym roku właśnie w kwietniu. Najsilniejszy wpływ Wielkanocy raportowany był dla alkoholi (24,8 proc. wolumenowy wzrost sprzedaży; 48 proc. wzrost wartościowy), majonezu (55,5 proc. wolumenowy wzrost sprzedaży; 59,9 proc. wzrost wartościowy) i ciast w proszku.

CMR informuje, że przyrost wartości sprzedaży był dodatkowo efektem podwyżek cen kilku kategorii produktowych kluczowych dla obrotów sklepów: papierosów (36,7 proc. przy 13,8 proc. wzroście wolumenu sprzedaży), wódki i piwa (po 48 proc. przy odpowiednio 24,8 proc. i 36,5 proc. wzroście wolumenu sprzedaży). Zauważalny przyrost sprzedaży w kwietniu (r.r.) miał miejsce także w stosunku do takich produktów jak kawa rozpuszczalna (16,8 proc. wartościowo, 12,2 proc. wolumenowo), chipsy i chrupki (20,1 proc. wartościowo i 9,3 proc. wolumenowo) czy keczup (odpowiednio: 10,8 proc. i 5 proc.).

Odwrotna sytuacja występuje w przypadku sprzedaży jogurtów, gdzie wzrostowi wolumenu o 3,6 proc. towarzyszy spadek wartości sprzedaży o 2 proc., co wynika z obniżek cen przeprowadzonych przez głównych producentów.

Kategoriami produktowymi, dla których zaraportowano spadek wolumenu sprzedaży w kwietniu 2009 vs kwiecień 2008 były między innymi desery mleczne (-26,6 proc.), batony (-12,9 proc.), cukierki (-1,3 proc.) i ciastka paczkowane (-1,5 proc.), które w tym okresie „przegrywały" z tradycyjnymi słodkimi wypiekami goszczącymi na stołach podczas Wielkanocy. Wolumenowe spadki sprzedaży dotyczyły także takich produktów jak mleko (-6,3 proc.), herbata (-5,9 proc.), tłuszcze (-3,8 proc.) czy kawa mielona (-3,3 proc.).

Raport CMR wskazuje również, że niektóre z produktów odnotowały spadek wolumenu przy wzroście wartości sprzedaży - miało to miejsce w przypadku kawy mielonej (-3,3 proc. przy wzroście wartości sprzedaży o 5,3 proc.), cukierków (-1,3 proc. przy wzroście wartości sprzedaży o 4,6 proc.) i ciastek (-1,5 proc. przy wzroście wartości sprzedaży o 0,4 proc.).

Autorzy opracowania podkreślają, ze należy także pamiętać o wpływie pogody na wielkość sprzedaży - tegoroczny kwiecień był cieplejszy niż w zeszłym roku, co miało wyraźne przełożenie na sprzedaż napojów bezalkoholowych (wzrost sprzedaży ilościowo o 27,7 proc. i wartościowo o 34,1 proc.), piwa (wzrost sprzedaży ilościowo o 36,5 proc. i wartościowo o 48 proc.) i lodów (wzrost sprzedaży ilościowo o 70,7 proc. i wartościowo o 85,6 proc.).

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 403) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH