Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Wartość sprzedaży bezpośredniej wzrosła o 4 proc., do 2,6 mld zł

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 18-10-2012, 09:48

W ubiegłym roku przychody sektora sprzedaży bezpośredniej przekroczyły 2,6 mld zł, wzrastając o 4 proc. Polska pod względem wielkości rynku zajmuje obecnie piątą pozycję w UE. Zwiększaniu liczby mikroprzedsiębiorstw i wzrostowi zainteresowania sprzedażą bezpośrednią sprzyja kryzys gospodarczy.

W październiku 2012 po raz pierwszy odbywały się obchody Polskiego Dnia Sprzedaży Bezpośredniej, organizowane przez Polskie Stowarzyszenie Sprzedaży Bezpośredniej.

Wzrost polskiego rynku sprzedaży bezpośredniej trwa nieprzerwanie od początku lat dziewięćdziesiątych. W 2011 roku wartość sprzedaży bezpośredniej przekroczyła 2,6 mld zł. Mimo tego, na polskim rynku udział sprzedaży bezpośredniej w ogólnej kategorii sprzedaży jest wciąż wyjątkowo niewielki i wynosi zaledwie ok. 1 proc. To pokazuje ogromny potencjał, jaki ma polska sprzedaż bezpośrednia, mimo wielu lat obecności tej formy handlu na naszym rynku.

Biorąc pod uwagę dynamikę rozwoju, możemy powiedzieć, że zyski generowane przez polski rynek sprzedaży bezpośredniej niedługo osiągną wysokość przychodów, uzyskiwanych w największych krajach Unii Europejskiej, w których sprzedaż bezpośrednia ma znacznie dłuższe tradycje.

Obecnie w Polsce blisko 70 proc. artykułów dostępnych w sprzedaży bezpośredniej to kosmetyki. Obserwujemy jednak dynamiczny rozwój innych kategorii - szczególnie przyszłościowy jest segment suplementów diety oraz produktów do kontroli wagi. - Koresponduje to z obserwowanymi globalnymi trendami - epidemią otyłości i starzejącym się społeczeństwem, przy jednoczesnym wzroście świadomości w zakresie zdrowego odżywiania i korzyści z prowadzenia aktywnego trybu życia - powiedział Konrad Szałkiewicz, Dyrektor Herbalife na Polskę, Czechy i Słowację.

Firma Herbalife Ltd. w każdym z ostatnich dziewięciu kwartałów, osiągnęła dwucyfrowe przyrosty, a po pierwszej połowie tego roku sprzedaż wzrosła o 19 proc., w porównaniu do 2011 r. Sprzedaż bezpośrednia rozwija się, mimo ekonomicznego spowolnienia. Paradoksalnie, to właśnie kryzys gospodarczy sprawia, że rośnie zainteresowanie tą formą zarobkowania. Również na sąsiednim, czeskim rynku wyniki sektora Sprzedaży Bezpośredniej osiągnęły w 2011 roku 3 proc. wzrost w stosunku do poprzedniego roku.

Liczba mikroprzedsiębiorstw wyspecjalizowanych w sprzedaży bezpośredniej wzrosła w Polsce do 870 tys. Aż 88 proc. sprzedawców w Polsce to kobiety. Dlatego właśnie najczęściej spotykanymi w sprzedaży bezpośredniej artykułami są kosmetyki lub środki odżywcze.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (26 487) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH