Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Handel

Ważny trend 2019: Influencerzy mają większe przełożenie na sprzedaż niż wysublimowane promocje

Współcześni konsumenci chcą omijać ekspertów, przez co sami przejmują stery recenzji marek i produktów prowadząc rozmowy konsumenckie bardziej niż kiedykolwiek. Trend "Everyone’s an Expert" to jeden z 10 wiodących nurtów konsumenckich - wynika z badania Euromonitor Int.

Ważny trend 2019: Influencerzy mają większe przełożenie na sprzedaż niż wysublimowane promocje
fot. unsplash.com

Konsumenci oczekują jak najwyższej jakości za najniższą cenę. Kraje, które generują największy przychód w sprzedaży detalicznej w Internecie w 2022 roku, według Euromonitor, to Chiny, Japonia, USA, Wielka Brytania i Indie. To nie przypadek, że wyszukiwany termin "najlepszy" jest jednym z najpopularniejszych wyszukiwanych słów w Google w tych krajach w 2018 roku. Konsumenci chcą wybierać najlepsze oferty i chcą o produktach wiedzieć jak najwięcej. Zatem każdy jest ekspertem.

Podczas gdy wcześniej kupujący polegali na pewnej marce lub źródle informacji, aby uzyskać opinię, teraz firmy muszą stale wprowadzać innowacje, obniżać ceny i usprawniać swoją ofertę, aby przyciągnąć klientów. Zamiast uwodzić marketingiem marek, konsumenci szukają porad innych na temat tego, co kupić, gdzie i jak uzyskać najlepszy produkt za najlepszą cenę. 

W tym trendzie duże znaczenie mają media społecznościowe - konsumenci coraz częściej korzystają z Twittera, WhatsApp i Instagrama udostępniając tam badania, informacje o kodach rabatowych, promocjach, ofertach i nowych produktach. Instagram niedawno ujawnił, że ponad 400 milionów użytkowników korzysta z funkcji Stories każdego dnia, a wielu influencerów używa jej jako swojej głównej platformy. A ich opinię mają często większe przełożenie na sprzedaż niż wysublimowane promocje.

Ten trend konsumencki jest bardziej rozpowszechniony wśród osób o średnim / wysokim dochodzie. W krajach zachodnich nawet bardziej zamożni konsumenci żądają wartości za swoje pieniądze - i są tak samo głośni w Internecie alarmując o swoim niezadowoleniu. Konsumenci o niższych dochodach będą mniej uczestniczyć w tym cyfrowym trendzie na poziomie globalnym - rzadziej mają dostęp do Internetu, ani nie mają czasu na szczegółowe badania każdego zakupu według trendu "eksperta". 

Podsumowując, u podstaw trendu "Każdy jest ekspertem" leży niemal kompulsywna potrzeba konsumentów cyfrowych do poznawania opinii i dzielenia się swoimi doświadczeniami. W związku z globalnym wzrostem sprzedaży internetowej wszystkie branże mogą dostosować się do tego trendu. Branże "pasjonujące", takie jak podróże, kosmetyki, moda i usługi gastronomiczne, są szczególnie zaangażowane i otwarte na jego wpływ. 

"Everyone’s an Expert" to jeden z 10 globalnych trendów konsumenckich wg Euromonitor International. Cały raport omówiliśmy w artykule w STREFIE PREMIUM! 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

influencerzy RSS ALERT    /    influencer marketing RSS ALERT    /    media społecznościowe RSS ALERT    /    opinie konsumentów RSS ALERT    /    Euromonitor International RSS ALERT    /    trendy 2019 RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • pp 2019-01-18 10:18:22
    Influencerzy czyli zagrypieni? Tacy to chyba w aptekach pożądani?

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.243.17.113
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.