Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

We Francji szeroko zakrojona akcja przeciw kupowaniu podróbek

We Francji rozpoczęła się w poniedziałek akcja przeciw podrabianym towarom. Według oficjalnych danych francuscy producenci tracą na podróbkach 7 mld euro rocznie.

We Francji szeroko zakrojona akcja przeciw kupowaniu podróbek
fot. Unsplash

Od wina poprzez ubrania i buty, do lekarstw i samochodowych, a nawet samolotowych części zamiennych - według francuskiej Unii Wytwórców (UNIFAB) nabywanie podrobionych produktów powoduje stratę blisko 40 tys. miejsc pracy.

Francja jest krajem, którego produkty są podrabiane najczęściej po amerykańskich - twierdzą przedstawiciele UNIFAB.

Kampanię, w której uczestniczy rząd, otworzył w poniedziałek rano w Cannes minister ds. działań i wydatków publicznych Gerald Darmanin. Obok UNIFAB jej partnerem jest również urząd celny. Władze chcą kłaść nacisk na szkodliwość nieautentycznych towarów i niebezpieczeństwo, jakie może wiązać się z ich używaniem.

Lato, gdy ludzie częściej podróżują, jest szczególnie dobrym czasem na sprzedaż podróbek. Dlatego na wielu plażach ustawiono kioski z materiałami kampanijnymi, a zatrudnione przy akcji osoby tłumaczyć mają szkodliwość uczestniczenia w handlu podrabianymi artykułami i oprócz dydaktycznych ulotek rozdawać będą drobne prezenty - autentycznie markowe.

Niegdyś podrabiano perfumy wielkich marek i ubrania, obecnie podrabia się wszystko, co można sobie wyobrazić - "nawet zabawki dziecięce, które nie odpowiadają obowiązkowym normom bezpieczeństwa" - tłumaczyła w radiu France Info Melanie La Cuire z dyrekcji generalnej urzędu ceł.

Szlagierem wśród podróbek jest wino, szczególnie te najdroższe butelki przeznaczone na sprzedaż w Chinach. Jak powiedział PAP Eric Przyswa, autor raportu o zabezpieczaniu się przed fałszerstwami, chińscy milionerzy lubią częstować jednym z najdroższych bordeaux, jakim jest Chateau Lafite Rothschild. W samej prowincji Zhejiang sprzedaje się co roku 300 tys. butelek tego wina, podczas gdy do całych Chin wysyła się wszystkiego 50 tys.

Jak informuje ekspert, francuscy producenci w walce z podróbkami skupują w Chinach puste butelki, które następnie tłuczone są w Hongkongu. Pojawiają się też systemy elektroniczne pozwalające stwierdzić autentyczność zawartości.

Sprzedaż internetowa, która stała się jednym z głównych kanałów upłynniania podróbek, bardzo utrudniła pracę celników i powoduje, że jedna trzecia nabywców wpada w pułapkę.

"Patrząc na autentyczną fotografię na ekranie, myślicie, że kupujecie markowy produkt w cenie odpowiadającej sklepowej, ale otrzymujecie podróbkę i na dodatek udostępniliście swoje dane osobowe" - ostrzegała w wywiadzie radiowym dyrektor UNIFAB Delphine Sarfati-Sobreira. Ubolewała, że dawniej podróbki były transportowane w wielkich kontenerach i za jednym zamachem zajmowano tysiące artykułów, "a dziś należałoby postawić celnika przy każdej przychodzącej pocztą paczce".

więcej informacji:

podróbki RSS ALERT    /    Francja RSS ALERT    /    podrabiana żywność RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.81.28.94
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.