Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Według Polaków marki własne mają taką samą jakość, co brandowe produkty

  • Autor: portalspożywczy.pl
  • Data: 08-08-2014, 13:20
Według Polaków marki własne mają taką samą jakość, co brandowe produkty
Alicja Kalińska, dietetyk, ekspert w zakresie doradztwa żywieniowego w firmie SetPoint

- Polacy są przekonani, że marki własne mają dokładnie taką samą, lub przynajmniej niemal identyczną jakość, co podobne, obrandowane produkty, które kosztują więcej. Oczywiście nie ma to pokrycia w faktach - mówi serwisowi portalspożywczy.pl Alicja Kalińska, dietetyk, ekspert w zakresie doradztwa żywieniowego w firmie SetPoint.

Zdaniem Kalińskiej, wśród polskich konsumentów panuje takie przekonanie, ponieważ nie czytają oni etykiet, a gdy już to czynią, to nie robią tego w celach porównawczych. Ekspertka tłumaczy, że Polacy nie zadają sobie tyle trudu, żeby sprawdzić podobne produkty w różnych miejscach, porównać ich skład i podjąć decyzję, co bardziej opłaca się kupić. Dlatego udziały marek własnych w obrotach sieci handlowych gwałtownie rosną z roku na rok i nic nie wskazuje na to, aby trend ten miał się odmienić.

- Oczywiście, istnieje duża grupa producentów trzymających w produktach marek własnych dobrą jakość. Wszystko zależy od powodzenia negocjacji sieci z producentem, w końcu to sieci handlowe dyktują cenę, w jakiej chcą kupić produkty od producenta i po jakiej chcą je później wystawić na półce. Jeżeli producent się nie postawi, to rzeczywiście, będzie musiał stworzyć żywność, w której nie wiadomo co będzie w środku i która będzie przerażająco tania. Tymczasem on się godzi na byle jakie warunki, bo jest przekonany, że jeśli samemu nie będzie współpracował z siecią, to ona znajdzie sobie innego partnera do biznesu - komentuje Kalińska.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Malina 09-08-2014, 16:43:
Rzeczywiście jakość produktów marki własnej jest taka sama lub wyższa niż jakość produktów markowych. Biorąc pod uwagę zawartość produktu: skład i wartość odżywczą. Potwierdziły to badania Inspekcji Handlowej.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (19 889) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 263)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH