Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Według Polaków marki własne mają taką samą jakość, co brandowe produkty

  • Autor: portalspożywczy.pl
  • Data: 08-08-2014, 13:20
Według Polaków marki własne mają taką samą jakość, co brandowe produkty
Alicja Kalińska, dietetyk, ekspert w zakresie doradztwa żywieniowego w firmie SetPoint

- Polacy są przekonani, że marki własne mają dokładnie taką samą, lub przynajmniej niemal identyczną jakość, co podobne, obrandowane produkty, które kosztują więcej. Oczywiście nie ma to pokrycia w faktach - mówi serwisowi portalspożywczy.pl Alicja Kalińska, dietetyk, ekspert w zakresie doradztwa żywieniowego w firmie SetPoint.

Zdaniem Kalińskiej, wśród polskich konsumentów panuje takie przekonanie, ponieważ nie czytają oni etykiet, a gdy już to czynią, to nie robią tego w celach porównawczych. Ekspertka tłumaczy, że Polacy nie zadają sobie tyle trudu, żeby sprawdzić podobne produkty w różnych miejscach, porównać ich skład i podjąć decyzję, co bardziej opłaca się kupić. Dlatego udziały marek własnych w obrotach sieci handlowych gwałtownie rosną z roku na rok i nic nie wskazuje na to, aby trend ten miał się odmienić.

- Oczywiście, istnieje duża grupa producentów trzymających w produktach marek własnych dobrą jakość. Wszystko zależy od powodzenia negocjacji sieci z producentem, w końcu to sieci handlowe dyktują cenę, w jakiej chcą kupić produkty od producenta i po jakiej chcą je później wystawić na półce. Jeżeli producent się nie postawi, to rzeczywiście, będzie musiał stworzyć żywność, w której nie wiadomo co będzie w środku i która będzie przerażająco tania. Tymczasem on się godzi na byle jakie warunki, bo jest przekonany, że jeśli samemu nie będzie współpracował z siecią, to ona znajdzie sobie innego partnera do biznesu - komentuje Kalińska.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Malina 09-08-2014, 16:43:
Rzeczywiście jakość produktów marki własnej jest taka sama lub wyższa niż jakość produktów markowych. Biorąc pod uwagę zawartość produktu: skład i wartość odżywczą. Potwierdziły to badania Inspekcji Handlowej.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 580) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.