Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Wejście Amazon do Polski oraz sklep internetowy Tesco to najważniejsze wydarzenia dla e-commerce

  • dlahandlu.pl
  • Autor: dlahandlu.pl
  • Data: 18-01-2012, 11:24

Get More Social, agencja marketingu społecznościowego, zapytała ponad 20 ekspertów biznesu internetowego o przyszłość branży e-commerce. - Wydarzeniem tego roku, a na pewnego pierwszego półrocza będzie oczywiście pojawienie się Amazon w Polsce - mówi Paweł Lipiec z Ecommerce.edu.pl.

Wejście tego gracza na polski rynek zdaniem ekspertów nie spowoduje wielkiej rewolucji w rodzimym e-commerce, ale z pewnością pozytywnie wpłynie na jego ewolucję i w krótszej lub dłuższej perspektywie wymusi zmiany.

- Może to być początkiem weryfikacji czy sklep bez wyrobionej marki może przeżyć tylko oferując niskie ceny - mówi Konrad Latkowski z Manubia. - Powoli kończyć się będzie mit "w sieci można łatwo zarobić" - dodaje.

Eksperci przewidują także większą skłonność przedsiębiorców internetowych do wdrażania praktyk usprawniających proces zakupów, które stosowane są przez takie marki jak chociażby Amazon.

- E-commerce będzie zmierzał do radykalnego uproszczenia procesu zakupów. Ideałem jest "1-click shopping" znany z Amazon i iTunes - dodaje Kuba Filipowski z HumanWay.

- Istotnym jak wejście Amazon może być np. rozpoczęcie sprzedaży internetowej przez Tesco, ponieważ zadziała stymulująco na przedsiębiorców - mówi Tomasz Tybon z Shoper.pl.

- To na pewno wpłynie pozytywnie na dynamikę rozwoju e-commerce na polskim rynku, zarówno jeśli chodzi o zasięg konsumentów dokonujących zakupów przez internet, ich świadomość praw oraz zagrożeń związanych z zakupami online, jak i kwot, które będą przelewały się przez ten kanał sprzedaży - wyjaśnia Krzysztof Gontarek z Dziennika Internautów.

Za przykładem Tesco prawdopodobnie pójdą inne tradycyjne podmioty.

- Za e-commerce zabierać się będą coraz częściej podmioty stacjonarne, które potraktują zakupy w sieci jako ułatwienie w dostępie do oferty dla zapracowanych klientów - wyjaśnia Konrad Latkowski z Manubia.

Niektórzy eksperci idą o krok dalej, przewidują silne przenikanie się świata online i offline. Anita Kijanka z KielceCOM jako przykład podaje istniejący już answear.com.

W 2012 roku zakupy będzie można zrobić dosłownie wszędzie.- "Wielodostępwość" to dostęp przez wiele ekranów... smartphone, telewizor, ekran na lodówce... będziemy "łapani" do zrobienia zakupów wszędzie - tłumaczy Marcin Beme z Audioteka.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (19 520) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH