Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Wejście Amazon do Polski oraz sklep internetowy Tesco to najważniejsze wydarzenia dla e-commerce

  • dlahandlu.pl
  • Autor: dlahandlu.pl
  • Data: 18-01-2012, 11:24

Get More Social, agencja marketingu społecznościowego, zapytała ponad 20 ekspertów biznesu internetowego o przyszłość branży e-commerce. - Wydarzeniem tego roku, a na pewnego pierwszego półrocza będzie oczywiście pojawienie się Amazon w Polsce - mówi Paweł Lipiec z Ecommerce.edu.pl.

Wejście tego gracza na polski rynek zdaniem ekspertów nie spowoduje wielkiej rewolucji w rodzimym e-commerce, ale z pewnością pozytywnie wpłynie na jego ewolucję i w krótszej lub dłuższej perspektywie wymusi zmiany.

- Może to być początkiem weryfikacji czy sklep bez wyrobionej marki może przeżyć tylko oferując niskie ceny - mówi Konrad Latkowski z Manubia. - Powoli kończyć się będzie mit "w sieci można łatwo zarobić" - dodaje.

Eksperci przewidują także większą skłonność przedsiębiorców internetowych do wdrażania praktyk usprawniających proces zakupów, które stosowane są przez takie marki jak chociażby Amazon.

- E-commerce będzie zmierzał do radykalnego uproszczenia procesu zakupów. Ideałem jest "1-click shopping" znany z Amazon i iTunes - dodaje Kuba Filipowski z HumanWay.

- Istotnym jak wejście Amazon może być np. rozpoczęcie sprzedaży internetowej przez Tesco, ponieważ zadziała stymulująco na przedsiębiorców - mówi Tomasz Tybon z Shoper.pl.

- To na pewno wpłynie pozytywnie na dynamikę rozwoju e-commerce na polskim rynku, zarówno jeśli chodzi o zasięg konsumentów dokonujących zakupów przez internet, ich świadomość praw oraz zagrożeń związanych z zakupami online, jak i kwot, które będą przelewały się przez ten kanał sprzedaży - wyjaśnia Krzysztof Gontarek z Dziennika Internautów.

Za przykładem Tesco prawdopodobnie pójdą inne tradycyjne podmioty.

- Za e-commerce zabierać się będą coraz częściej podmioty stacjonarne, które potraktują zakupy w sieci jako ułatwienie w dostępie do oferty dla zapracowanych klientów - wyjaśnia Konrad Latkowski z Manubia.

Niektórzy eksperci idą o krok dalej, przewidują silne przenikanie się świata online i offline. Anita Kijanka z KielceCOM jako przykład podaje istniejący już answear.com.

W 2012 roku zakupy będzie można zrobić dosłownie wszędzie.- "Wielodostępwość" to dostęp przez wiele ekranów... smartphone, telewizor, ekran na lodówce... będziemy "łapani" do zrobienia zakupów wszędzie - tłumaczy Marcin Beme z Audioteka.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (11 538) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.