Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Wejście Biedronki w e-commerce wywołałoby panikę w branży handlowej?

  • Autor: PJ, portalspozywczy.pl
  • Data: 12-05-2015, 14:27
Wejście Biedronki w e-commerce wywołałoby panikę w branży handlowej?
Na jaki model e-handlu zdecyduje się Biedronka? (fot. biedronka.pl)

- Myślę, że dla Biedronki wejście w e-commerce absolutnie nie będzie żadnym problemem, ponieważ z góry ma ona zagwarantowaną sieć odbiorców - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Justyna Skorupska, przewodnicząca Rady Izby Gospodarki Elektronicznej. Jej zdaniem dyskontowa sieć nie musi wcale zdecydować się na dostarczanie zakupów klientom do drzwi - wystarczy, że zacznie je pakować i umożliwiać klientom własnoręczny odbiór.

Dla Biedronki, posiadającej małą liczbę indeksów, poszukiwanie wartości nie w samym produkcie, ale w oszczędności czasu dla klienta, z założenia wydaje się interesującym pomysłem, który mógłby przyciągnąć dodatkowych klientów. Gęsta sieć sklepów (ponad 2,6 tys. placówek) sprawia, że klienci mogliby samodzielnie odbierać zamówione w internecie zakupy bardzo blisko swoich domów.

Jak dodatkowo zauważa Skorupska, stacjonarna Biedronka jest mocno ograniczona pod względem indeksów ze względu na stosunkowo małą powierzchnię sprzedaży, ale w internecie nie ma czegoś takiego, jak ograniczenie powierzchniowe. To oznacza, że aktualna strategia zwiększania asortymentu przez Biedronkę mogłaby być realizowana z jeszcze większym powodzeniem w internecie.

Przewodnicząca Rady Izby Gospodarki Elektronicznej nie zna odpowiedzi na pytanie, czy na wejście Biedronki do internetu nastał już właściwy moment. Sugeruje jednak, że powoli on się zbliża.

- Płatności mobilne, terminale płatnicze - to są jaskółki, które pokazują, że do Biedronki zaczął przychodzić inny klient, przyzwyczajony do płatności bezgotówkowej. Czyli taki, który teoretycznie potrafiłby dokonywać zakupów w internecie - zauważa Skorupska.

Ważnym pytaniem dla Biedronki w kontekście wejścia w e-commerce jest to, jakiego klienta uda się przyciągnąć do internetowego sklepu. Czy będzie to przede wszystkim klient stacjonarnej Biedronki, czy również uda się przejąć obecnych klientów innych e-sklepów, którzy często nie posiadają alternatywy i ze względu na miejsce zamieszkania są "zmuszeni" do korzystania z usług jednego, konkretnego e-sklepu? Na te pytania Biedronka będzie musiała znaleźć odpowiedź.

Przewodnicząca Rady Izby Gospodarki Elektronicznej uważa, że uruchomienie e-sklepu przez Biedronkę będzie dla tej sieci korzystne. - To będzie oznaczało przemodelowanie części biznesu, ale na pewno będzie szansą na rozwój i na większe przychody dla całej sieci.  Opieranie się o filozofię omnichannel – stawianie klienta w centrum uwagi - powoduje, że nie dzielimy biznesu na osobne silosy, ale patrzymy „oczami klienta”. Dowody na to są: jak pokazują badania, klient kupuje wielokanałowo. Im więcej kanałów, tym więcej klient wydaje w danej sieci - zauważa Skorupska.

Zdaniem ekspertki, wejście największego polskiego dyskontera w handel internetowy wywołałoby prawdziwą panikę w branży handlu FMCG. - Myślę, że bardzo dużo innych retailerów powiedziałoby, że skoro robi to Biedronka, to i oni muszą to zrobić, nawet jeśli nie będzie to miało sensu dla ich klienta. Obserwowałabym ten ruch z ciekawością - powiedziała serwisowi portalspozywczy.pl Skorupska.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 744) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH