REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Wejście Total nie wstrząśnie polskim rynkiem paliw

  • wnp.pl
  • Autor: wnp.pl
  • Data: 28-01-2015, 18:57
Wejście Total nie wstrząśnie polskim rynkiem paliw
Wejście firmy Total nie wstrząśnie polskim rynkiem

Próba wejścia francuskiego giganta Total na polski rynek stacji paliw, choć była dla krajowego rynku pewnym zaskoczeniem, nie wpłynie znacząco na sytuację tego segmentu rynku - oceniają przedstawiciele polskich koncernów naftowych.

REKLAMA

Jeśli firmie Total uda się zrealizować zakładany plan i w dwa lata zbudować sieć około 100 stacji, dorówna pod względem liczby placówek sieci rosyjskiej firmy Lukoil i niezależnej sieci Moya, z których każda może się pochwalić udziałem w rynku na poziomie około 1,5-2 proc.


- Wejście firmy Total do Polski nie zmieni zasadniczo sytuacji na krajowym rynku detalicznym. Pamiętajmy, że mówimy na razie o 100 stacjach na rynku liczącym ponad 6,5 tys. stacji - powiedział nam Sławomir Jędrzejczyk, wiceprezes PKN Orlen ds. finansowych.

 

Jego zdaniem teoretycznie decyzja firmy Total o budowaniu sieci od podstaw w oparciu o umowy franczyzowe może sprawić, że innym sieciom nieco trudniej niż do tej pory będzie pozyskiwać nowych franczyzobiorców. - Ale tu wszystko zależeć będzie od warunków, które Total będzie w stanie zaproponować właścicielom stacji - zastrzega Sławomir Jędrzejczyk. - Należy zakładać, biorąc pod uwagę możliwość dostaw paliw z niemieckiej rafinerii w Leunie, która należy do Totala, że mogą to być warunki dość korzystne.

- Lotos ma własne pozytywne doświadczenia w zakresie dynamicznego rozwoju sieci. W ciągu dwóch pierwszych lat budowy segmentu ekonomicznego (2011-2013) spółka Lotos Paliwa otworzyła ponad 100 stacji Lotos Optima. Były to jednak nie tylko stacje franczyzowe, ale także własne. Plany francuskiej firmy są więc z pewnością realne - ocenia Paweł Lisowski, prezes spółki Lotos Paliwa. Przyjmuje je jednak ze spokojem. - Działamy na wolnym rynku i zjawisko zdrowej konkurencji towarzyszy nam na co dzień, motywując do ciągłego rozwoju i podnoszenia jakości usług - podkreśla.

Według niego Lotos ma ugruntowaną pozycję na polskim rynku i od wielu lat efektywnie rozwija swoją sieć, która dopasowuje się do specyficznych wymagań lokalnych rynków dzięki zróżnicowaniu na segmenty: ekonomiczny Lotos Optima i premium.

Jeśli firmie Total uda się zrealizować zakładany plan i w dwa lata zbudować sieć około 100 stacji, dorówna pod względem liczby placówek sieci rosyjskiej firmy Lukoil i niezależnej sieci Moya, z których każda może się pochwalić udziałem w rynku na poziomie około 1,5-2 proc. Dla porównania Orlen dysponuje udziałem w rynku detalicznym na poziomie 37 proc., a Lotos zbliża się do 10 proc. Kilkakrotnie liczniejszymi sieciami dysponują także firmy BP, Shell i Statoil.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (28 819) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH